Vragen over Seiko MM300 SBDX017

Heren, enige tijd ben ik aan het oriënteren voor de volgende aankoop. Eerst zat ik de denken aan een Seamaster, Speedmaster Reduced, Breitling Colt etc MAAR de laatste tijd valt mij aandacht meer en meer op de MM300.
Hoe valt de MM qua maat? Ik heb vrij kleine pols, 16,5 cm. Toevallig hier iemand met een MM het een klein pols maat?
Weet iemand waar ze wel te koop zijn in NL?

Alvast bedankt.

Ze dragen vrij groot. Ik heb 18.5cm polsen en daar zijn ze m.i. goed passend bij.

2 likes

Er staat een hele nette hier op het forum. Pange horloges heeft er ook een (@vierport)

Ik heb ook kleine polsen (ongeveer ook 16,5) en mijn max is eigenlijk 41/42mm.

Als ik me niet vergis is de MM300 47mm?
Ik zou eerst passen voordat je gaat kopen want ik vrees dat die echt veelste groot is.

De lug tot lug maat is niet enorm, <50mm. Daardoor draagt deze ook voor smalle polsen prima. Horloge is wel dik en daardoor lastig met lange mouwen/jassen weer.
Dus eigenlijk het prettigst in de zomer is mijn ervaring. En oja een rubber band van CrafterBlue is echt een aanrader

1 like

Dan zou ik geen MM300 nemen, ik heb een 17,5 cm pols en vond het al een aardige klatser.

2 likes

Ik vraag me af of je met jouw polsomtrek dan veel draagplezier van je MM gaat krijgen. Mijn gevoel zegt van niet. Ik heb een pols van 17,5cm en dat was op het randje van wat ik acceptabel vond.

Mooi horloge, denk dat dit het niet gaat worden voor mij :disappointed:

Als ik het zo ziet, en de reacties leest dan denk ik ook niet. Misschien als ik een in de omgeving Rotterdam kan vinden kan ik een keer passen.

Kast is 44mm bezel 42mm.

Kan toch ?
Ok hij is hoog, dat speelt volgens mij meer mee.

Ah oke mijn fout sorry

Waarom sorry, je verkondigde het toch niet als waarheid. :smiley:

Ja, op mijn 17,5 cm pols kan het net, maar met een 16,5 cm pols is het denk ik toch echt te groot.

Die hoogte is inderdaad ook een dingetje.

3 likes

Hij is erg hoog. Leuk om gehad te hebben maar hij pakte me niet.
De Breitling Colt daarentegen… :heart_eyes:

1 like

Heeft iemand naast een MM330 ook toevallig een TAG Aquaracer (hen ik nu aan) voor vergelijking?

Had ik ook twee keer, deze derde overtuigt mij nog steeds.:heart_eyes:

Hier een ex.

1 like

2 likes