Zo doe ik het ook, en blijf mezelf wel uitdagen om zonder te kijken het weer in elkaar te zetten, goed kijken bij het demonteren en onthouden, ik leg de onderdelen van de plaatkant altijd rechts bij elkaar, en de onderkant hou ik de schroefjes bij de bruggen zo gaan ze ook de Elma in zodat ik zeker weet dat het klopt.
Mijn nieuwe aanwinst aangekomen.
Een Alpina
Is dit een 14karaats kast? Of verguld?
Hij heeft een olie blauwachtige waas op de achterkant dus ik dacht zilver.
In elk geval een erg mooi, lopend horloge.
Waar ik denk ik met mijn tengels van af blijf.
14 karaat gouden kast inderdaad; mooie meevaller als je dat niet wist
Gekocht omdat ik hem mooi vond, op vinted.
Ik dacht misschien een Alpina, en dat is het ook.
Fraaie aanwinst; gefeliciteerd
Goedemiddag geachte forumleden.
Onze zoon heeft dit herenhorloge voor zijn papa, ik dus, gekocht via een online veiling.
Hij denkt dat hij “veel” geld waard is en zijn investeren van €30,00 goed is geweest, ik hoop dat met hem
Volgens mij is het een dames horloge,
Iemand die kan helpen?
Mooie feestdagen op voorhand gewenst vóór jullie allen.
Hoe groot/klein is ie? Komt me wel dames achtig over.
30 euro voor een glimlach van papa is natuurlijk zeer goedkoop
30mm zonder kroon
Wat een beauty! Gefeliciteerd!
Bouwjaar 1924 of 1936?
Caliber 9991?
Dit is heel relatief. Ik heb horloges op dit forum voorbij zien komen waarbij de definitie van ‘veel geld’ wel anders is . Persoonlijk zou ik geen honderden euro’s verwachten voor een quartz seiko, maar misschien heeft dat met mijn gebrekkige kennis te maken.
Hij zegt dat hij kan rentenieren
Ik denk het ook. Mocht die wat over houden kan die het altijd deze kant op overmaken
Mooi klokje in ieder geval! Wens hem er veel plezier mee als die hem durft te dragen. Zodra die hem niet draait zou ik hem sterk willen adviseren hem in de kluis te bewaren.
Dank, vind hem zelf
Geen idee, zie niets staan verder op de achterkant.
Facit zit weer in elkaar.
Nu is Atlantic Waterproof aan de beurt, dit horloge is vorige week binnengekomen en is afkomstig uit Zweden en zat in een lot van drie stuks.
Atlantic uit 1941 - 1950
FHF 150
Andere posities zien er nog slechter uit.
Ziet eruit als een Seiko Credor, gezien de kroon op de wijzerplaat. En die zijn ook niet veel groter, dan dit horloge…
De waarde is natuurlijk groter dan de geldwaarde… Maar voor een goede prijs gekocht.