Vreemde vlekjes onder glas

Goedemorgen mede tijdreizigers,

Al lang meelezend lid maar nu loop ik tegen iets aan waarvan ik benieuwd ben wat jullie ervan denken.

In oktober '24 heb ik bij een juwelier een nieuwe Tag Heuer Aquaracer gekocht. Hij bleek als snel veel af te wijken en omdat het horloge ook niet overdreven gemagnestiseerd bleek heb ik hem laten opsturen ter afstelling bij Tag Heuer. Eenmaal terug liep hij als een zonnetje echter merkte ik vreemde vlekjes onder het glas op. Leek op lijmrestjes. Navraag gedaan bij de juwelier maar bij afstelling wordt geen glaswissel gedaan zei men. Toch weer retour laten sturen en enkele weken later kreeg ik hem terug vootzien van een nieuw glas. Het oude glas kreeg ik erbij dus ik weet dan ook zeker dat er nieuw glas in zat.
Begin dit jaar terug om de pols gedaan en merk ik sinds enkele dagen wederom dat dit soort vlekjes beginnen te ontstaan onder het glas.

Ik sport, zwem, douche etc er niet mee en het staat ook niet bloot aan extreme temperatuur schommelingen. De perfectionist in mijn vind dit maar irritant en bovendien vind ik dat horloges van waarde en dit soort gerenomeerde merken dit niet mogen hebben.

Wat zijn dit voor vlekjes, hoe ontstaat dit, gaat dit vanzelf weg? Stel ik me aan of stoor ik me terecht?

Bijgaand een foto van de eerste vlekjes die zijn vervangen. Momenteel zijn ze nog iets minder zichtbaar maar ze zitten er wel. Nu ook in het midden onder het glas onder meer.

Wie o wie?

Gr Roy

4 likes

Ik zou er gewoon mee terug gaan, je eist gewoon een nieuw horloge of een goede blijvende oplossing. Ik heb zulke vlekjes zelf nooit gehad, maar dit hoort niet.

1 like

Op het oog ziet het eruit als verf die van de chrono ring is afgebladderd. Maar dat rijmt dan weer niet met jouw constatering dat ze soms verdwijnen.

Advies: terug naar de horlogemaker.

2 likes

De vlekjes verschijnen ineens maar verdwijnen niet meer. Je moet goed kijken maar bij bepaald lichtinval is het zichtbaar. Ik houd van streeploos glas en dat is nu niet altijd. Alleen de wetenschap al dat het er zit stoort me.

Bedankt voor jullie snelle reacties. Op naar de juwelier maar weer… zucht.

2 likes

En ook al zou je er mee douchen, zwemmen en sporten… dan nog mag dit niet gebeuren.
Het is toch niet voor niets de Aquaracer?

1 like

Lijkt wel linke AR coating…

2 likes

Ja dacht ik ook nog aan. Het is lastig te zien of het nu aan onderkant glas of op de ring zit.

Also: check deze Reddit thread eens die ik tegenkwam toen ik opzocht of deze Tag überhaupt double coated saffier heeft:

https://www.reddit.com/r/tagheuer/s/RxnlWIi0S3

Daar lijkt de consensus de AR coating te zijn.

2 likes

Dit is precies wat ik zocht! Exact dezelfde omschrijving en ā€˜problemen’.

Heel erg bedankt! Ik ga er maar weer eens ritje aan besteden.

Terugkomend op een eerdere opmerking: ik weet dat je ermee kan zwemmen en douchen, doe ik ook gerust, maar wilde alleen aamgeven dat ik dat tot op heden nog niet heb gedaan en er dus onmogelijk iets in die hoek gezocht kon worden.

Leve de coating. Ze mogen het nog 1x proberen en anders gaan we voor een andere oplossing.

Bijkomende frustratie is wellicht ook dat mijn andere automaat… een Breitling Chronomat evolution ook al in service ligt ivm een kleine wijzer die eigenwijs uit zichzelf liep. Dat was kennelijk bij een recente onderhoudsbeurt niet opgemerkt/verholpen.

Dan gaan we de komende weken weer over op de good old quartz van Edox en Tissot. Ook geen straf verder.

Dank jullie allen!

Gr Roy

5 likes

Een R-coating lijkt waarschijnlijker gezien het effect op reflecties.

1 like

Het is niet een goedkoop horloge. Ik heb er twee jaar geleden ook een nieuw gekocht en aan mijn zoon gegeven. En dit hoort gewoon niet. Inderdaad terug naar de juwelier en eisen dat het opgelost wordt. Kun je misschien (nog) gebruik maken van garantie?

Dat is het zeker niet en hoort inderdaad niet. Niks ten nadele van alle andere klokken maar mijn TWSteel die ik nog ergens heb liggen heeft dit zelfs niet.

Met het blote oog is het vaak niet zichtbaar, maar soms met een bepaald licht zie je het goed.

Het is gelukt om het op de foto te krijgen.
Nogmaals met blote oog lijkt er niks aan de hand, totdat…

Sowieso terug naar de juwelier ermee.
Het zit nog in de garantie maar zou je evt een nieuwe kunnen eisen?

1 like

Jeetje wat pauper zeg, hoop dat ze dit definitief kunnen oplossen voor je :crossed_fingers:

1 like

Ziet er niet uit, idd. Heb dit zelf nog nooit aan de hand gehad of zelfs gezien. Maar ja, dit moet worden opgelost. Kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik denk dat men het zal willen oplossen door jouw horloge te herstellen. Of je een nieuw horloge kunt eisen weet ik niet. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Daar kun je deze vraag voorleggen. Succes!

1 like

Ze mogen het proberen te repareren. Vragen kun je altijd, maar wettelijk moeten ze de kans krijgen om het eerst te repareren. Als dat geen oplossing is kun je om een vervangend/vergelijkbaar exemplaar vragen of de koop ontbinden

+1

Zo was er recent een draadje op OF van iemand die vond recht te hebben op vervanging, waar de reacties toch niet naar zijn zin waren;

1 like

De juwelier heeft vandaag al contact met me opgenomen en het horloge gaat weer een paar weken op reis… hopelijk wel voor de laatste keer.

1 like

Ik bedenk me wel dat dit de derde keer is dat dit horloge opgestuurd wordt.
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat je nu een vervangend product krijgt, ikzelf zou er geen vertrouwen meer in hebben (in dit specifieke horloge).
Ook is het nu opnieuw weken zonder horloge; die overlast moet verkoper ook beperken.

Ik zou de juwelier in gebreke stellen en koop ontbinden of horloge vervangen omdat reparatie niet de oplossing is gebleken.

Dank je voor je aanvulling Coffeecup.

Het horloge is nu inderdaad voor de 3e weg, al was de 1e keer deels mijn eigen keuze. Ik vond de tijd afwijking te groot (circa 1 min per 1,5 dag)
Het horloge bleek minder gemagnetiseerd dan ik dacht dus heb ik hem ter afstelling laten opsturen naar Tag Heuer. Toen het terugkwam liep hij aanzienlijk nauwkeuriger dus dat was mij die paar weken nog wel waard.

Helaas merkte ik na deze afstel ronde voor het eerst de vlekken op en nu dus voor de 2e keer.

De juwelier begreep mijn frustraties en wilde dit graag (laten) verhelpen. Hij vond het zelf ook opmerkelijk en zou met dit ook met de vertegenwoordiger van TH bespreken. Heb er op hun aanraden een schrijven bijgedaan en daar staat onder meer in dat ik het nog 1x wil proberen maar ook het vertrouwen in dit exemplaar begin te verliezen.

Nog een keer mijn geduld aanspreken en hopen dat het dan goed is. Heb m ook niet gekocht steeds maar op de post te doen.
Afwachten en dan zien we wel verder dus.

3 likes

Overigens kreeg ik nog wel het advies om uit te kijken met schoonmaak- en/of bijtende middelen… dat zou slecht zijn voor de coating…
Nou bedankt! Dat had ik zelf nog niet bedacht :wink:

Toen ik aangaf dat het aan de binnenkant zat werd het al stiller… haha

2 likes

Niet op een (bijna) nieuw horloge…

Als het nu niet goed wordt opgelost heb je kans dat je er nog wat vlekken bij krijgt…
In je nek wel te verstaan…

We zullen duimen voor ješŸ™

1 like