Vriend vraagt advies voor aankoop horloge

Goedemiddag medeliefhebbers,

Een goede vriend van mij staat voor zijn eerste horloge aankoop en heeft mij gevraagd mee te denken. Vandaar ik jullie hulp inroep.

Horloge ‘eisen’:

  • diver/ nautisch
  • automatic/ handwinder (geen Quartz)
  • time only, datum mag, geen must
  • stalen kast
  • stalen band een pre, geen must
  • size 39mm - 44mm
  • jaar 2012 (!!) is een absolute pre
  • budget €2.000, met uitloop naar €2.500 voor ideale horloge

Verneem graag jullie gedachten, heb de volgende suggesties gedeeld. Let wel: foto’s allemaal van het internet (behalve Aquaracer :grinning:).

imageimageimageimage

Vooral de Seamaster, Aquaterra, Aquaracer werden goed ontvangen.
Maar alle suggesties zijn welkom.

Dit bestaat niet.

Maar wat is de vraag precies? Moeten we kiezen uit één van die? Of wat nieuws voorstellen?

“Help mij, ik weet niet wat ik met mijn eigen geld moet doen” :smile:

7 likes

Lees: sterke voorkeur voor een horloge uit 2012 (maar sluit niet uit dat bij verliefdheid een ander jaar voor lief wordt genomen.

Ik zou aanvullende suggesties inderdaad op prijs stellen.

1 like

Geboortejaar van zijn kind? Ben altijd wel benieuwd waarom mensen expliciet een horloge uit een bepaald jaar of zelfs maand willen hebben. Beperkt hem enorm aangezien er genoeg andere toffe horloges te verkrijgen zijn in zijn prijs range.

2 likes

Omega Seamaster Ceramic uit 2012 lijkt volgens mij mogelijk. Voor het eerst geïntroduceerd in 2012:
image

1 like

Check!

1 like

De Omega Seamaster professional 300m steekt ver uit boven de rest in mijn ogen. Denk dat een Tudor Black bay misschien ook wel lukt. De oudere versie met een ETA uurwerk. Daarna de naam of geboortedatum laten graveren op de caseback en hij is klaar. :metal:t3::sunglasses:

4 likes

Quartz Seamaster of een Aquis

Even de beginpost doorlezen :sunglasses: Hij wil geen quartz en een automaat moet met dit budget ook wel lukken.

Houdt hij niet van chrono’s? Zijn ook een hoop mooie opties wat chrono’s betrefd.

2 likes

Nee chrono heeft niet zijn voorkeur en maakt het budget technisch niet makkelijker. Regatte functie daarentegen…

Seamaster Alu bezel.

1 like

Aqua terra lijkt mij een goeie all ronder. Kan sportief als netjes. En in t zwart met een verouderd bandje er ook casual uitzien.

Verder misschien iets uit de stal van sinn of damasko misschien?

1 like

Aqua terra of Seamaster lijken goede kanshebbers.

Sinn en Damasko lijken mij geen kanshebbers, maar dank voor de suggestie!

Duikhorloges en nautische horloges hebben niets met elkaar te maken. Ik vind mijn Navy Pioneer en mijn Teutonia II nautische horloges, net als de Stowa marine en de Archimede deckwatches.

Wat jij voorstelt is een duiker of een Explorer, als ik naar je foto’s kijk. Ik denk dat die vriend van jou beter zelf onderzoek kan doen, meningen van anderen zijn toch nooit je eigen.

Ook denk ik dat ie beter zelf horloges gaat passen, en ik denk dat ie beter een goedkoper duikertje kan scoren om eens te voelen hoe die zijn. Certina en Squale zijn opties, met Stowa en Archimede, wellicht. Rado misschien?

Misschien komt ie er achter dat ie liever dresshorloges draagt, weet ik veel.

2 likes

:point_up: dit is het beste wat ik heb gelezen vandaag.

En dat is toch ook het leukste, zelf speuren naar je perfecte horloge. Als ik 2500 uit wil geven en niet tevreden wil zijn, vraag ik @anon50762135EV wel om zijn mening.

Die er overigens vanmiddag gewoon bij is op het terras en niet weer afhaakt. Dan krijgt die een paar klappen.

7 likes

Kenners vragen om ideeen aan te dragen is juist het onderzoek wat hij doet.

1 like

Nou, ik zag je nog niet zo lang geleden naast @anon50762135EV op het terras staan en denk eerder dat het andersom is :laughing: . Je blijft trouwens met je horlogeband toch in je baard hangen. :smirk:

Maar je weet toch… “you are a lover not a fighter” :kissing_heart:

3 likes

:joy:

Ik sta op zomermodus nu. Ik ga pas naar de barbier wanneer de manager betaalt. Ik denk dat het nog een week duurt voordat ze toegeeft :santa:

1 like

Wacht nog maar even, staat je prima die grijze baard :smile:

1 like

Uiteraard. Volgens mij staat er nog één in het blauwe gedeelte, vet toevallig. Kun je meteen @dao’s tips toepassen voor die krassen.

Just kidding, die op de lug ga je er niet uit brushen

:smile:

1 like