Vriendin wordt 40 jaar.....sportief horloge gezocht

Hallo allemaal,

Na een tijdje dit forum niet meer te hebben bezocht wil ik graag wat advies inwinnen en jullie mede-enthousiastelingen om wat advies vragen.
Zoals de titel al doet vermoeden zoek ik een mooi cadeau aangezien mijn vriendin jarig wordt.

Nou heb ik haar al een Longines Quartz gegeven ->https://www.prestigetime.com/Longines-Conquest-Quartz-Chrono-36mm-L3-379-4-76-6.html

Ze heeft al een modemerk horloge met een zwarte dial dus het leek mij wel leuk om die te vervangen voor een ‘echt’ horloge.
Het mag ook een andere kleur dial zijn, zolang deze maar niet te veel in de buurt komt van het huidige model.

Waar zat ik aan te denken:

Oris

Hebben jullie nog ideeën voor een mooi sportief model, stalen band, niet te groot <38 mm maar niet te klein >35mm

Alvast bedankt voor het meedenken.
Budget zo rond de €1500,-

2 likes

Mooie Longines!

Oris maakt de fraaiste duikers, dus veel beter wordt het niet. Wellicht Tag Heuer als alternatief als het sportief mag zijn?

4 likes

Dees?

1 like

Meistersinger? Iets meer dress maar misschien leuk ter afwisseling?

Kies je kleur, èn Nederlands merk.

TST - overview - Staudt Twenthe Watches (staudt-twenthe.com)

Mag ik zo boud zijn om een voorstel voor een horloge met maritiem thema te doen?

De Mühle Glashütte Teutonia II Medium, in nachtblauw.

Dit horloge is 34mm groot en heeft een mooie robuuste uitstraling, met een uitgesproken brushed mid-case. Evengoed beschikt het over een schroefkroon en is het horloge 100m waterdicht.

Het is voorzien van een bijzonder mooi geslepen, licht gebold saffierglas, en het uurwerk is met blauwe schroeven, Glashütter driekwartsplaat en custom rotor gedecoreerde Sellita SW 200. Daarbij is ook een spechthals-reguleringsmechanisme aangebracht.

Je ziet ze niet vaak, dus het is redelijk uniek, het is een mooi ontwerp wat niet in cliché’s vervalt en tot slot is Mühle een sympathiek familiebedrijfje, een mooie independent.

Excuses voor de korrelige foto, hij schiet de hoge ISO waarden in omdat er weinig licht is. :slight_smile: Maar goed, de wijzerplaat heeft een matte textuur die in het echte leven bijna fluweel-achtig overkomt, en waarbij de twee donkerder oppervlakken een subtiele sunburst hebben.

Tot slot: Het draagt groter dan 34mm vanwege de smalle bezel en aanwezige lugs.

7 likes

1 like

Die van mij draagt deze Nethuns…soms ruilen we een dagje…fijn horloge!! Volgens mij zijn ze er ook in een kleinere maat

Mooi, maar nauwelijks waterbestendig en dus moeilijk sportief te noemen.

Als het niet strikt <38 mm moet zijn maar ook <=38 mm mag zijn, dan is de mini Alpinist wellicht ook een optie. Mooie wijzerplaten in toffe kleurtjes, goeie specs, en je houdt nog geld over voor een city tripje.

Zeker een mooie optie. Sportief en stoer.
Dankjewel voor de tip!

1 like

Bedankt maar deze is te klein en wat saai voor haar denk ik!

1 like

Is dit wat? Het is de AI6006-SS002-450-1 zo uit mijn hoofd.

3 likes

Wil zij ook een “echt” horloge? Mijn ervaring is dat het vrouwelijk geslacht liever een niet omkijken horloge heeft. Dus quartz.

4 likes

Misschien iets vrouwelijker ‘stoer’ dan al de kleine duikers. 36mm.

4 likes

Hele mooie optie, echter is niet te vinden kleiner dan 39mm. Tenminste niet op de longines website.
Op Chrono24 staan modellen met 34 mm.

Ik heb Longines al een mailtje gestuurd of ze nog weten waar ze te halen izjn.

Geen idee.

Thanks voor de tip

Dit zou mijn keuze zijn:

Bijzonder model, weet alleen niet of de band in de smaak zal vallen.
Ben zelf een voorstander van metalen band…

Goed punt, die band zou mijn wederhelft ook niet waarderen nee. Moet op staal of misschien rubber inderdaad. Volgens mij ook op andere banden verkrijgbaar hoor.