Vrijdag plaatjesdag 2021

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Marvin Gaye, is er al lang niet meer bij.
Vandaag zijn geboortedag, vandaar hier één van zijn vele meesterwerken:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

13 likes

Een goede “goede-vrijdag-plaatjesdag” wat noopt tot een meer ingetogen post dan de vorige weken.

Hier niet met de originele Teresa Salgueiro, maar met hun nieuwe nachtegaal Beatriz Nunes

8 likes

Suzanne Vega, geweldige muziek en dito stem.
Fijne dag.

9 likes

Inderdaad, prachtige stem.
Zeker (voor mij) in combinatie met die spaanse gitaar.

1 like

Blijft toch wel mijn favoriete band!

15 likes

De eerste keer dat ik light my fire hoorde, was ik een jaar of 10 :exploding_head:

Vooral ook fan van Ray Manzarek, hier in Weert (Bospop) afbeelding

6 likes

Heel gaaf! Echt een geweldige toetsenist ja

Goede Vrijdag plaatjesdag. Ik hou er van dat er wat te kiezen valt. Philippe Herreweghe is veruit favoriet…

10 likes

Prettig weekend

9 likes

Onlangs hoorde ik Sgt. Pepper weer eens. Reden om deze weer eens op te poetsen.

8 likes

Faithless… beetje een contradictie met Pasen voor de deur :grin:. Wel iconische muziek :sunglasses::+1:t3:

8 likes

Oke, ik help je mee!

8 likes

Instrumentaal dus …

10 likes

Rory Gallagher., In die paar jaar die hem gegund zijn geweest., 1948 - 1995 toch jaren de beste gitarist ter wereld,en zeker de beste blues gitarist ter wereld genoemd. Dan ben je toch iemand.

14 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Vorige week ook al deze, maar nu de binnenkant:
afbeelding
Marvin Gaye :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

12 likes

R&B uit '89, geproduceerd door Terry Lewis en Jimmy Jam. Heerlijk herkenbare sound. Produceerde voor groten in die tijd.

10 likes

Hier nog een iconische R&B plaat, maar dan uit '76.
En naar coloriet een perfecte match met de Lip :kissing_heart:

Hoewel op deze LP een nummer staat dat elke vader wilde schrijven voor zijn pasgeboren dochter, kiezen we een groovy-er “einde week”-nummer…

12 likes

Mijn avatar met een ouwe live plaat.
Eigenlijk speelt hij hier nummers van hem en zijn oude band, met zijn nieuwe band. Danko/Manuel over The Band, Outfit over zijn relatie met zijn vader, kan er naar blijven luisteren!

9 likes

Barclay James Harvest.
Pffff alleen de naam al!

10 likes

Heb hem nog gezien in Torhout, de voorloper van Rock Werchter. Suuuuper.

1 like