Vrijdag plaatjesdag 2021

Alweer plaatjesdag muziekvrienden. Vandaag maar eens geen vinyl, maar een CD die hier van de week verschillende keren door het huis geknald heeft. De übermuzikale Colin Benders en zijn Kyteman orchestra. Een genoegen om te luisteren van de eerste tot de laatste toon.

11 likes

En omdat dit voor mij persoonlijk eigenlijk toch vooral een vinyl draadje is ook nog maar even een.,ons veel te vroeg ontvallen., muzikaal genie uit het verleden. De grote Tom Petty.

13 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Marvin Gaye, is er al lang niet meer bij.
Vandaag zijn geboortedag, vandaar hier één van zijn vele meesterwerken:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

13 likes

Een goede “goede-vrijdag-plaatjesdag” wat noopt tot een meer ingetogen post dan de vorige weken.

Hier niet met de originele Teresa Salgueiro, maar met hun nieuwe nachtegaal Beatriz Nunes

8 likes

Suzanne Vega, geweldige muziek en dito stem.
Fijne dag.

9 likes

Inderdaad, prachtige stem.
Zeker (voor mij) in combinatie met die spaanse gitaar.

1 like

Blijft toch wel mijn favoriete band!

15 likes

De eerste keer dat ik light my fire hoorde, was ik een jaar of 10 :exploding_head:

Vooral ook fan van Ray Manzarek, hier in Weert (Bospop) afbeelding

6 likes

Heel gaaf! Echt een geweldige toetsenist ja

Goede Vrijdag plaatjesdag. Ik hou er van dat er wat te kiezen valt. Philippe Herreweghe is veruit favoriet…

10 likes

Prettig weekend

9 likes

Onlangs hoorde ik Sgt. Pepper weer eens. Reden om deze weer eens op te poetsen.

8 likes

Faithless… beetje een contradictie met Pasen voor de deur :grin:. Wel iconische muziek :sunglasses::+1:t3:

8 likes

Oke, ik help je mee!

8 likes

Instrumentaal dus …

10 likes

Rory Gallagher., In die paar jaar die hem gegund zijn geweest., 1948 - 1995 toch jaren de beste gitarist ter wereld,en zeker de beste blues gitarist ter wereld genoemd. Dan ben je toch iemand.

14 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Vorige week ook al deze, maar nu de binnenkant:
afbeelding
Marvin Gaye :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

12 likes

R&B uit '89, geproduceerd door Terry Lewis en Jimmy Jam. Heerlijk herkenbare sound. Produceerde voor groten in die tijd.

10 likes

Hier nog een iconische R&B plaat, maar dan uit '76.
En naar coloriet een perfecte match met de Lip :kissing_heart:

Hoewel op deze LP een nummer staat dat elke vader wilde schrijven voor zijn pasgeboren dochter, kiezen we een groovy-er “einde week”-nummer…

12 likes

Mijn avatar met een ouwe live plaat.
Eigenlijk speelt hij hier nummers van hem en zijn oude band, met zijn nieuwe band. Danko/Manuel over The Band, Outfit over zijn relatie met zijn vader, kan er naar blijven luisteren!

9 likes