Ha vrijdag, plaatjesdag 
Marvin Gaye, is er al lang niet meer bij.
Vandaag zijn geboortedag, vandaar hier één van zijn vele meesterwerken:







Ha vrijdag, plaatjesdag 
Marvin Gaye, is er al lang niet meer bij.
Vandaag zijn geboortedag, vandaar hier één van zijn vele meesterwerken:







Een goede “goede-vrijdag-plaatjesdag” wat noopt tot een meer ingetogen post dan de vorige weken.
Hier niet met de originele Teresa Salgueiro, maar met hun nieuwe nachtegaal Beatriz Nunes
Inderdaad, prachtige stem.
Zeker (voor mij) in combinatie met die spaanse gitaar.
De eerste keer dat ik light my fire hoorde, was ik een jaar of 10 
Vooral ook fan van Ray Manzarek, hier in Weert (Bospop) 
Heel gaaf! Echt een geweldige toetsenist ja
Goede Vrijdag plaatjesdag. Ik hou er van dat er wat te kiezen valt. Philippe Herreweghe is veruit favoriet…
Rory Gallagher., In die paar jaar die hem gegund zijn geweest., 1948 - 1995 toch jaren de beste gitarist ter wereld,en zeker de beste blues gitarist ter wereld genoemd. Dan ben je toch iemand.
Ha vrijdag plaatjesdag 
Vorige week ook al deze, maar nu de binnenkant:

Marvin Gaye 











R&B uit '89, geproduceerd door Terry Lewis en Jimmy Jam. Heerlijk herkenbare sound. Produceerde voor groten in die tijd.
Hier nog een iconische R&B plaat, maar dan uit '76.
En naar coloriet een perfecte match met de Lip 
Hoewel op deze LP een nummer staat dat elke vader wilde schrijven voor zijn pasgeboren dochter, kiezen we een groovy-er “einde week”-nummer…
Mijn avatar met een ouwe live plaat.
Eigenlijk speelt hij hier nummers van hem en zijn oude band, met zijn nieuwe band. Danko/Manuel over The Band, Outfit over zijn relatie met zijn vader, kan er naar blijven luisteren!
Heb hem nog gezien in Torhout, de voorloper van Rock Werchter. Suuuuper.