Vrijdag plaatjesdag 2021

Oke, ik help je mee!

7 likes

Instrumentaal dus …

9 likes

Rory Gallagher., In die paar jaar die hem gegund zijn geweest., 1948 - 1995 toch jaren de beste gitarist ter wereld,en zeker de beste blues gitarist ter wereld genoemd. Dan ben je toch iemand.

11 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Vorige week ook al deze, maar nu de binnenkant:
afbeelding
Marvin Gaye :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

10 likes

R&B uit '89, geproduceerd door Terry Lewis en Jimmy Jam. Heerlijk herkenbare sound. Produceerde voor groten in die tijd.

9 likes

Hier nog een iconische R&B plaat, maar dan uit '76.
En naar coloriet een perfecte match met de Lip :kissing_heart:

Hoewel op deze LP een nummer staat dat elke vader wilde schrijven voor zijn pasgeboren dochter, kiezen we een groovy-er “einde week”-nummer…

10 likes

Mijn avatar met een ouwe live plaat.
Eigenlijk speelt hij hier nummers van hem en zijn oude band, met zijn nieuwe band. Danko/Manuel over The Band, Outfit over zijn relatie met zijn vader, kan er naar blijven luisteren!

8 likes

Barclay James Harvest.
Pffff alleen de naam al!

9 likes

Heb hem nog gezien in Torhout, de voorloper van Rock Werchter. Suuuuper.

1 like

Ja echt een iconisch dubbel album :hugs::+1:

1 like

We kunnen weer op CD jacht in kringloopwinkels…

Maar deze knalt uit de speakers…

7 likes

Nog niet zo bekend, maarrr, lekkere muziek dit.
Paar mindere nummers (naar mijn smaak), maar ik heb zelden een album/cd gehad waarvan ik alle nummers top vond.

Op youtube is er trouwens al het nodige van deze formatie te zien en te beluisteren.

8 likes

Vedrorie, ik ben er niet goed van. Earl ‘DMX’ Simons is vandaag overleden. De man was geen engel, maar heeft een groot aandeel in de soundtrack van mijn jeugd.

8 likes

Het weekend begint dus we kunnen weer eens ouderwets met de voetjes van de vloer.

7 likes