Vrijdag plaatjesdag 2021

Oke, ik help je mee!

8 likes


Instrumentaal dus …

10 likes

Rory Gallagher., In die paar jaar die hem gegund zijn geweest., 1948 - 1995 toch jaren de beste gitarist ter wereld,en zeker de beste blues gitarist ter wereld genoemd. Dan ben je toch iemand.

14 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Vorige week ook al deze, maar nu de binnenkant:
afbeelding
Marvin Gaye :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

12 likes

R&B uit '89, geproduceerd door Terry Lewis en Jimmy Jam. Heerlijk herkenbare sound. Produceerde voor groten in die tijd.

10 likes

Hier nog een iconische R&B plaat, maar dan uit '76.
En naar coloriet een perfecte match met de Lip :kissing_heart:

Hoewel op deze LP een nummer staat dat elke vader wilde schrijven voor zijn pasgeboren dochter, kiezen we een groovy-er “einde week”-nummer…

12 likes

Mijn avatar met een ouwe live plaat.
Eigenlijk speelt hij hier nummers van hem en zijn oude band, met zijn nieuwe band. Danko/Manuel over The Band, Outfit over zijn relatie met zijn vader, kan er naar blijven luisteren!

9 likes

Barclay James Harvest.
Pffff alleen de naam al!

10 likes

Heb hem nog gezien in Torhout, de voorloper van Rock Werchter. Suuuuper.

1 like

Ja echt een iconisch dubbel album :hugs::+1:

1 like

We kunnen weer op CD jacht in kringloopwinkels…

Maar deze knalt uit de speakers…

9 likes

Nog niet zo bekend, maarrr, lekkere muziek dit.
Paar mindere nummers (naar mijn smaak), maar ik heb zelden een album/cd gehad waarvan ik alle nummers top vond.

Op youtube is er trouwens al het nodige van deze formatie te zien en te beluisteren.

9 likes

Vedrorie, ik ben er niet goed van. Earl ‘DMX’ Simons is vandaag overleden. De man was geen engel, maar heeft een groot aandeel in de soundtrack van mijn jeugd.

10 likes


Het weekend begint dus we kunnen weer eens ouderwets met de voetjes van de vloer.

9 likes

voor de die-hard Streisand affiniciado, uit 1969

8 likes

Bijna weekend…! :muscle:t2:

8 likes

Morge muziekvrienden. Een nieuwe plaatjesdag staat voor de deur.
Deze ochtend een stukje Vaderlands/Limburgs trots uit het verleden. Partner.,wie kent het niet.

9 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Zo zo, dat is een lekker plaatje :grinning:

Maar Harpoen heeft ook zo’n lekker plaatje, dat hij om onbegrijpelijke redenen niet heeft ingezonden naar de HF foto challenge “Lekker”:


Harpoen’s laatste horloge aanwinst met
Wet Willie “The Wetter, the Better”

Mooi weekend allemaal :notes::musical_note::notes::musical_note::notes::notes::musical_note:

14 likes

Dit is een draadje waar ik meer mee kan :smiling_face_with_three_hearts:

Enkele favorieten:

16 likes

Ooit in de seventies voor 6 gulden en 95 cent.
De Chi-Lites

13 likes