15x Iron Maiden,en dan maar één like mogen geven. Zonde.
Ha vrijdag plaatjesdag
En vergeet niet deze “Borboletta” in blauw-chroom (op foto niet goed vast te leggen):

Beter dan Ten Years After gaat het niet worden.
Een aantal jaren geleden nog een concert bezocht. De drummer, toetsenist en basgitarist waren nog “origineel”. Mannen van in de 70, Geweldig! Ze speelden alsof hun leven er vanaf hing.
Een van de betere concerten die ik ooit gezien heb.

Mannen met baarden vandaag.
Ze hebben allemaal baarden, behalve drummer Frank, maar die heet dan ook Beard
@lance_explorer
Zo kan je zien hoe in een halve eeuw tijd de normen van wat kan en wat niet kan kwa platenhoes aardig veranderd is. Had Abraxis in 2021 uitgebracht zijn dan was deze platenhoes zeker en vast niet door de keuring gekomen. Trouwens die van 10 mistakes, mijn plaat van de dag, ook niet …

Trouwens die van 10 mistakes
Nou inderdaad Prima hoes toch
De LP van Abraxas hangt hier gewoon mooi aan de muur
Op een zwoele plaatjesdag ook hete muziek!
Onder dat motto onderstaande grootmeester met -wat mij betreft- zijn meest zomerse werk…
Met deze onweerstaanbare opener:
De geur van oude platen in die platenbakken!
Ik doe mee. Deze kom je ook bij elke tweedehandsverkoper tegen!

geur van oude platen
Jahhhh geweldig is dat he?
Kapitein snelvinger Alvin Lee!

kan je zien hoe in een halve eeuw tijd de normen van wat kan en wat niet kan kwa platenhoes aardig veranderd is
Wat ik zo geweldig vind aan deze hoes,is dat ze op een fenomenale manier de tijdgeest pakt.
Hippies, vrije liefde,vrije sex.wiet. Nu,bijna 65 jaar , zou ik het niet erg vinden om wat jonger te zijn. Maar toen,15 jaar, was ik, om die tijd bewust te beleven helaas weer net te jong
Bear’s Den vandaag. Was ooit een tip van een collega. Staat voor mij een beetje symbool voor een bepaalde fase in mijn, een lastige maar bovenal mooie tijd.
Natuurlijk ook live gezien, wat echt boven verwachting goed was. Met de manier waarop het album geproduceerd is, kan het live namelijk allerlei kanten op gaan. Het album klinkt erg gladjes en gelikt, het gaat er in als zoete koek. Maar er staan werkelijk waar erg goede nummers op en die kerels weten hoe ze moeten spelen.
Emeralds, Auld Wives, Broken Parable…
Leuke box met 8(!) Lp’s uit de tijd dat punk en new wave nog hip waren met lekkere obscure jaren '80 bandjes.