Heerlijk jazeker , een leuk toppic dit altijd weer .
Zie altijd weer plaatjes langskomen waarvan ik denk 'he die heb ik ook nog '.
Dus gelijk weer even naar zolder om mijn LP’s weer eens door te spitten .
Hallo plaatjes vrienden op deze nieuwe plaatjesdag.
Na al diverse keren iets gepost te hebben van groepen waar de muziek op de 2e plaats kwam,en onzintexten op de eerste, deze keer de koningen van dat genre.
Rubberen Robbie.
40 jaar oud,en nog net zo’n onzin als op de dag dat het opgenomen werd.
De collectie weer uitgebreid met enkele pareltjes. Ik ben een groot liefhebber van freejazz/vrij geïmproviseerde muziek en helemaal gek van het Nederlandse ICP label (Instant Composers Pool). Deze platen zijn vrij moeilijk te vinden (en aardig prijzig, daar de meesten variëren tussen de €80 en €500), maar dat maakt de jacht op deze platen alleen maar leuker. Ik moet nog 5 platen op het label om alles compleet te hebben. De laatste aanwinst op het label is dit pareltje (met hoesontwerp van Han Bennink, zoals de meeste op het label).
En ook dit mooie werk van Albert Ayler op het ESP-DISK label kunnen scoren:
Ik heb deze eerst op muziek cassette gekocht, dan op elpee, dan op cd en dan op dvd. Jimmy Page was mijn jeugdidool. Wat hij daar van gitaarwerk levert op oa “No quarter”, een keigoed nummer dat jammer genoeg te onbekend is.
Vandaag Cuby + Blizzards met de legendarische Harry Muskee.
Volgens mij hun laatste album uit 2009. Kan niet fout!
Have a nice day.
Super verzameling
En dan verder met de BVHAAST
Daar heb ik ook het nodige van :-).
Onlangs nog van de weduwe van Willem Breuker wat oude voorraad gekocht (via de manager van ICP, klein wereldje).
Maar ICP is toch een stuk avontuurlijker, vind ik.
Uit het digitale tijdperk Erikah Badu. Wat een powervrouw! En om het compleet te maken een quartz erbij.
Goed man, fan voor het leven.
De live opname van Johnny Cash in San Quentin is toch wel een bijzondere en gave opname.
Daarnaast ligt de speelfilm over het leven van de Man in Black. Aanrader voor wie deze niet heeft gezien!
Vrij bijzonder dat ik een plaat uit de kast trek met een hoes die goed te combineren is met een horloge, in plaats van een plaat waar ik echt zin in heb om te beluisteren… Ach, dit is ook niet slecht! Ooit eens live gezien met Emmylou Harris.
Heerlijke plaat