Geweldige plaat. Veel gedraaid. Lanois heeft net een nieuwe plaat uit. Ook de moeite waard.
Hier momenteel Burning Spear 

Geweldige plaat. Veel gedraaid. Lanois heeft net een nieuwe plaat uit. Ook de moeite waard.
Hier momenteel Burning Spear 

Ja, ook heel erg goed, die had ik ook opgezet, dan wel via Spotify 
O.a gezien bij North sea jazz. Powervrouw indeed. Heerlijke muziek ook. Vond haar echter niet benaderbaar overkomen dat jaar.
Het is 1986, en dan komt deze plaat uit!
Geweldige plaat, ik heb de band gezien in Paradiso. Welke band dan?
Ik heb alleen een zakhorloge te bieden. Helaas!
Hier moet een gouden Rolex bij, maar die heb ik niet.
Iemand? Stuur je horloge op en na de foto stuur ik hem weer terug.
Haha.
Thorens draaitafel?
Jazeker, een wat gemodificeerde TD160 
Ik had vroeger een TD 320, maar dat is ruim 20 jaar geleden helaas. Hij is toen weggegaan voor een CD speler, de Nakamitschi OMS 2.
Misschien toch weer eens denken aan een nieuwe draaitafel.
Ik ben draai lang niet alle weken plaatjes vanwege het gemak van streamen maar zo af en toe is het heel leuk. Soms denk ik eraan om een Linn LP12 aan te schaffen …
De Linn is een geweldige draaitafel.
Maar eehh, ik heb vroeger al mijn LPs weggedaan…
Niet getreurd, we willen allemaal bezitten wat we niet hebben en als we het dan hebben, willen we het vaak niet meer bezitten.
Ik draai nu met een Rega CD speler (maken ook hele mooie draaitafels trouwens) en bevalt prima.
Haha dat hoor ik heel veel om mij heen als ik met visite de platenspeler zachtjes aanzet. Toch heb ik wat vrienden verslaafd gekregen aan de kringloop en platenbeursjes. Niets lekkerders dan het geurtje van de oude platen en de kinderlijke vreugde als je iets moois vangt 
Mee eens, ik had ze ook nooit weg moeten doen, vele honderden…
Tja, ik heb toen ook veel LPs uiteindelijk vervangen naar CD, dus veel van de muziek van toen heb ik nog.
Maar wie weet ooit.
Wie niet ….
Ik heb in de vier jaar dat ik de draaitafel heb weer een leuke collectie opgebouwd. Veel tweedehands
Goedemorgen plaatjesdagliefhebbers.
Geen idee of deze hier al eens is langs gekomen.
Maakt ook niet uit,de plaat is te belangrijk geweest om te vergeten.
Vroeger of later van Robert Long.
De zanger met de gouden keel,die stiekem de meest venijnige protestzanger was die Nederland.
ooit gekend heeft .
10 nummers,geen enkele single,en toch 10 nummers die in het geheugen van de oudere jongeren gebeiteld staan als was het in graniet.
Heb ook nog aan een LP12 gedacht. Bijzonder mooie tafels. Uiteindelijk toch voor een heel ander concept (massaloopwerk) gekozen en voor de Transrotor Fat Bob S gegaan, maar een LP12 doet daar zeker niet aan onder!
Vandaag maar eens wat boxed sets uit de kast gehaald. Deze krijgen eigenlijk nooit genoeg aandacht. Veelal vind ik dat er te veel in zit, waardoor ik ze niet volledig draai. Ik houd wel van boxed sets waar maar twee platen inzitten en voorzien zijn van extra’s (een boek, extra info, weet ik het wat). Dan is het niet veel meer dan een album in een mooie verpakking. Ik ben wel gevoelig voor de mooie verpakking :-). De meest gedraaide van dit setje is de Thelonious Monk Box van Record Store Day 2017 (eerste foto). Waanzinnige uitgave die ik tientallen keren heb gedraaid. Het betref niet eerder uitgebracht werk van deze pilaar in de jazzgeschiedenis.
Andere veel gedraaide sets zijn de ICP 007/008 box (in bonbondoos), Sun Ra box en Ornette Coleman box (wat een verzameling van al zijn Atlantic albums betreft).
Fijne vrijdag allemaal!