Goedemorgen plaatjesdagliefhebbers.
Geen idee of deze hier al eens is langs gekomen.
Maakt ook niet uit,de plaat is te belangrijk geweest om te vergeten.
Vroeger of later van Robert Long.
De zanger met de gouden keel,die stiekem de meest venijnige protestzanger was die Nederland.
ooit gekend heeft .
10 nummers,geen enkele single,en toch 10 nummers die in het geheugen van de oudere jongeren gebeiteld staan als was het in graniet.
Heb ook nog aan een LP12 gedacht. Bijzonder mooie tafels. Uiteindelijk toch voor een heel ander concept (massaloopwerk) gekozen en voor de Transrotor Fat Bob S gegaan, maar een LP12 doet daar zeker niet aan onder!
Vandaag maar eens wat boxed sets uit de kast gehaald. Deze krijgen eigenlijk nooit genoeg aandacht. Veelal vind ik dat er te veel in zit, waardoor ik ze niet volledig draai. Ik houd wel van boxed sets waar maar twee platen inzitten en voorzien zijn van extra’s (een boek, extra info, weet ik het wat). Dan is het niet veel meer dan een album in een mooie verpakking. Ik ben wel gevoelig voor de mooie verpakking :-). De meest gedraaide van dit setje is de Thelonious Monk Box van Record Store Day 2017 (eerste foto). Waanzinnige uitgave die ik tientallen keren heb gedraaid. Het betref niet eerder uitgebracht werk van deze pilaar in de jazzgeschiedenis.
Andere veel gedraaide sets zijn de ICP 007/008 box (in bonbondoos), Sun Ra box en Ornette Coleman box (wat een verzameling van al zijn Atlantic albums betreft).
Fijne vrijdag allemaal!
Keith Jarrett is inderdaad mooi, maar die box die ik heb is te veel van het goede. 10 platen solo piano gepingel. Zijn befaamde Köln Concert 2LP is wat mij betreft genoeg.
Over boxed sets gesproken: deze werd zojuist door meneer PostNL gebracht.
Carla Bley/Paul Haines - Escalator over the Hill.
Met o.a. Don Cherry, Jeanne Lee, Roswell Rudd, Jimmy Knepper, Charlie Haden, Paul Motian, Michael Manter en Gato Barbieri (en velen anderen).
Onmogelijk te fotograferen deze hoes…
Ha, die driedubbel vinyl heb ik ook (meteen toen die uitkwam, kostte toen ook al een fortuin)
In een gewoon gele hoes overigens
Mooi! Toen-ie uitkwam moest ik ook nog uitkomen… ik kon ‘m gelukkig voor een (verrassend) klein prijsje via Marktplaats kopen. Gelukkig is-ie tegenwoordig ook geen godsvermogen meer, dat scheelt voor ons liefhebbers weer!
Roce!
Staat hier R.R.Express op? Geweldig stampend soul nummer is dat!!
Ja heerlijk is die inderdaad. Not your average motown sound dat rose royce
Heerlijk album , gelijk ook maar weer eens opgezet
Leuk topic dit , ga altijd gelijk weer op zoek tussen mijn platen om ze weer eens te draaien .
Wederom plaatjesdag.
Geïnspireerd door de fotowedstrijd.
Één van de uitvinders van het genre.
Good old Ozzy Osbourne,met de band waarmee hij beroemd geworden is.
En vice versa natuurlijk.