Vrijdag plaatjesdag 2021

Fenomenaal artiest! Twee keer live in Carré mogen aanschouwen. Wat een stem!

1 like

Mnnn… :face_with_raised_eyebrow: wat is het ?

Waar ik altijd weer op terugkom.
Late jaren 70 melodieuze progrock.
Ik kan van heel veel soorten muziek intens genieten, maar dat blijft voor mij toch wel een topper

2 likes

Oké , nu ben ik nieuwsgierig . Maar kan de naam van de band niet lezen.

Wellicht ben je er bekend mee, maar indien niet, dan kan ik je van harte Harmonium aanbevelen. En dan met name hun album ‘si on Avait besoin d’une cinquème Saison’. Prachtig dromerige Franstalige prog uit het Quebec van de midden jaren 70. Niet zo rauw als de vroege King Crimson, maar zeker niet zo gepolijst als de latere Yes. Echt een eigen geluid.

Renaissance . Album heet.,In the beginning

1 like

Staat hier ook nog ergens in de kast. Desondanks toch een hele goede tip.
Ga ik deze winter zeker ook weer eens terugluisteren.
Bedankt

1 like

Vanavond eens luisteren :+1:

1 like

Fantastische plaat. Wat mij betreft een van de mooiste platen in het genre. Heb ‘m hier ook in de kast staan. Ook hun album L’Heptade heb ik, maar hoewel die ook goed is, kan het zich m.i. niet meten met Si On Avait Besoin d’une Cinquème Saison.

Ik denk dat ik me hierin toch vergis.
Heb net wat stukjes geluisterd, maar., Het liet geen belletje rinkelen.
Ga er zeker eens voor zitten als ik meer tijd heb.

1 like

Opstaan. Koffie. Wakker worden. Nu headbangend in de keuken mijn ontbijt maken.

Al zo’n 40 jaar één van de betere hardrock platen. Maiden!

13 likes

Deze is lang geleden, zo maar zin in.
Fijn weekend.

14 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Mijn Bieri Watch op de hoes van
Larry Coryell’s “The Restful Mind”:


Photo by Bill Binzen :camera_flash:

10 likes

Bij het idee alleen al krijg ik hoofdpijn!
Of had ik die al?

Van Alice misschien?

10 likes

Herman zou 75 zijn geworden vandaag ,dus wat Brood op de draaitafel.

12 likes

Op de valreep nog tavares, de onbekenden van bekende hits. Dat fenomeen dat iedereen het liedje kent en niet de artiest…dat herken ik in tavares

13 likes

Even gaan zoeken en luisteren :+1: dacht nooit van die band gehoord te hebben tot dat ’ Carpet Of The Sun ’ voorbij kwam en ik dacht heee deze heb ik eerder gehoord .

1 like

Behalve blijven ademen hoef je er niets voor te doen:
het wordt vanzelf weer vrijdag, dussss

11 likes

Vanavond gaat deze weer eens op de LP speler :slightly_smiling_face:

9 likes

Goedemorgen plaatjesvrienden.

Vandaag eens iets wat muzikaal niet meer zo interessant is , tenminste, ik ben het wel ontgroeid.
Maar, ooit mooi gevonden, dus z’n plaatsje wel verdiend.
Vandaag gaat het echt om het plaatje,
Vinyl,waar de bandnaam en de avatar in gelaserd zijn ,waarbij de elpee fungeerde als prisma, en je door de lichtval steeds andere kleuren zag.
Was toen, 1981 , iets heel bijzonders.
En, eigenlijk, is het nog steeds best wel het aanhoren waard.

12 likes