Vrijdag plaatjesdag 2024

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Vandaag mijn waterdichte Boctok.
Past goed bij het mooie label Passport Records met het bekende schip, beiden gingen ten onder :smiling_face_with_tear:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes: :ship: :notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

17 likes

Goedemorgen,

Niet alleen de singlehoesjes kunnen fouten hebben, ook bij de opnames gaat wel eens wat mis. De leukste vind ik nog steeds “Angel baby” van Rosie and The Originals uit 1961. Ze waren een beginnend bandje, hadden zelfs nog geen muziek voor de achterkant en ze moesten ook nog op zoek naar een drummer. Rosie Hamlin was destijds 15 jaar en had het nummer in eerste instantie als een gedicht voor een vriendje geschreven. Het nummer is in eigen beheer opgenomen in een vliegtuighangar met in een hoekje een geluidsstudio. Het resultaat was geen vlekkeloze opname, maar dat gaf het juist weer extra charme, en het hoogtepunt vind ik wanneer ergens rond 1 minuut 55 tijdens het instrumentale intermezzo iemand even de draad kwijt is. Waarschijnlijk was het te duur om een nieuwe opname te maken, dus het is zo op de plaat gezet. Het mocht de pret niet drukken want het is toch een bescheiden hit geworden.

Fijne dag!

16 likes

18 likes

Goedemorgen horlogevrienden,

Al maanden kijk ik uit naar het nieuwe album van Michael Kiwanuka. Afgelopen week is het eindelijk uitgekomen en ik heb direct de limited coloured vinyl aangeschaft. Het is een werkelijk prachtig album geworden. Alle nummers zijn van hoge kwaliteit. Ik heb begrepen dat zelfs Jimmy Jam en Terry Lewis, de legendarische producers uit de jaren 90 die onder andere met Janet Jackson hebben gewerkt, aan dit album hebben meegewerkt. Aanrader voor de blues/soul/folks liefhebbers.

19 likes

Vanochtend deze en vanavond zie ik ze live​:partying_face::partying_face::partying_face:

17 likes

Met onze Candy Dulfer zelfs

3 likes

Van Morrison, daar heb ik er ook een paar van.:grin:
Zeer bijzonder wat hij in zijn leven heeft geproduceerd.
Begon zijn solo carrière in 1967 met de hit Brown Eyed Girl en daarna volgden er nog talloze.
De CD’s die ik heb beginnen bij 1970 en eindigen in 2024.
De man is nog steeds een grootheid.
Waarom ik Astral Weeks niet heb (was zijn eerste album, Moondance zijn tweede), geen idee!
Komt er vast nog wel…

Wat is zijn beste album?
Ik kan geen keuze maken, allemaal briljant!

20 likes

Grappig gefotografeerd.:+1:

2 likes

purple300

41 m

Met onze Candy Dulfer zelfs

Verrek, dat wist ik niet!

1 like

(De achterkant van) Pat Garrett & Billy the Kid - Soundtrack van de film. Fijne muziek voor het weekend!

18 likes

Fijne plaatjesdag!:notes::guitar::musical_keyboard::studio_microphone:

16 likes

Het zijn er een hoop maar als je het me nu vraagt Tupelo Honey. Kennelijk vindt Van dit album niks want je kunt hem niet streamen. Maar alleen al de titeltrack is een van zijn allermooiste.

1 like

Sinfoniesch rock opera. Heerlijk ontspannen. :+1:

20 likes

:ok_hand:t4: :ok_hand:t4:

1 like

Dank voor de tip. Lekker mellow!

1 like

Gisteravond album presentatie gedaan met m’n eigen band, vandaag de toon nog even lekker doorgezet met the Mars Volta.
Fijn weekend allen!

16 likes

Nostalgie. Om de pols en met mijn zojuist samengestelde Top2000 playlist.

https://open.spotify.com/playlist/0obA16gbPdebPk8LKtS27b?si=HratVrXtSK-T7Z86IhIMbQ&pi=lG-8pi0wTjGLy

13 likes

Naast Astral Weeks kom ik dan bij zijn eerste werk met Them - dat was ongekend in die tijd, had enorme impact op de muziekscene en is nog steeds heerlijk fris en rauw. Verzameld op: Van Morrison - The Bang Masters.

1 like

Dank voor de tip.:+1:
Zijn stem is in de loop der jaren alleen maar beter geworden vind ik. Een wat meer doorleefde klank.

2 likes

16 likes