Vrijdag plaatjesdag 2024

Even de föhn van je vrouw lenen en ze krullen er zo vanaf.

1 like

Open boek

Mooi muzikaal weekend lieve HF’ers

23 likes

Fijne plaatjesdag gewenst allemaal

25 likes

Eens wat stemmige muziek vandaag

22 likes

Goedemorgen,

Frank Zappa heeft een aantal nummers die (gedeeltelijk) in het Duits zijn. De verklaringen daarvoor lopen wat uiteen. Sommigen denken dat dat om commerciële redenen was om tegemoet te komen aan de wensen van het Duitse publiek. In de 60er en 70er jaren namen veel artiesten hun hits ook nog een keer in belabberd Duits of beroerd Frans op om de verkoop van hun muziek in die landen te bevorderen, variërend van de Supremes (“Baby, baby, wo ist unsere Liebe”) tot Vader Abraham (“Lied der Schlümpfe”), maar Zappa kennende zal het eerder een persiflage hierop zijn geweest. De nummers en de teksten en het bewust erg belabberde Steenkolenduits die/dat hij daarvoor gebruikt, lijken dat wel te bevestigen.
Op de b-kant van deze single staat zo’n half Duits gezongen nummer (“Stick out your hot curly weenie / Streck aus deinen heißen gelockten Schwanz”).
En de a-kant was om de een of andere reden in Duitsland zelfs een hit. Ik was rond die tijd met een studentenuitwisseling in Duitsland en de mensen bij wie ik was en die normaal Heino en zo draaiden, hadden nota bene dit singletje. Wie weet, was dat vanwege de Duitse inbreng op de b-kant hoewel dat nou niet bepaald hoogstaand Duits was.
Maar nu ik het toch over Heino heb: Zappa met zijn foute Duitse teksten en de vaak opduikende poedels in zijn muziek (“God’s third mistake was the invention of the poodle”) vormen de verklaring voor mijn avatar van Heino met zijn drie poedels.

Fijne dag.

23 likes

Cult - Love.

23 likes

Goedemorgen muziekliefhebbers.
Mijn smaak in muziek is in de jaren breed uitgewaaierd, het gaat van pop, house naar hiphop via jazz, soul en funk.

Inmiddels dringt modernere klassieke muziek van bijvoorbeeld het bombastische Hans Zimmer en het kleine Einaudi zich ook al op.

Fijn weekend allemaal

21 likes

Lekker weer The Boss, op de draaitafel! Z’n tweede album, uit 1973, deze keer: The Wild, the Innocent & The E Street Shuffle. :guitar::notes:

Werk ze, nog even, vandaag en een prettig weekend, alvast!

22 likes

Fijne vrijdag muziekliefhebbers :hugs:

21 likes

21 likes

20 likes

Cadeau van Vriendin-lief. Gaat non-stop op vandaag, tijdens het thuiswerk :mirror_ball:

20 likes

Fijn weekend

20 likes

Altijd goed :+1:

1 like

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Zoals meestal op vrijdag de 13e:
de crash tekening van Michel Dubré die de binnenkant siert van “666” van Aphrodite’s Child.
Bijpassend sloophorloge is een Tellus:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes: 666 :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

21 likes

19 likes

22 likes

Halverwege de trap dacht ik, wacht…

4 likes

Vandaag twee NA’s in een klap: de lang verwachte dubbel cd van de Glenn Miller Birthplace Society uit Clarinda, Iowa, met liefdevol gerestaureerde live opnamen die vaak een veel beter beeld geven van de opwindende muziek van de band en de bijbehorende enthousiaste respons van het publiek. Ook de typische reclames zijn erin gebleven (“It’s Bulova time”), alsmede de fondsenwerving voor war bonds na de aanval op Pearl Harbor in december 1941. Een vermakelijk, interessant en muzikaal waardevol tijdsbeeld!
Erbij de 2e NA van vandaag: de eveneens langverwachte Erebus Ascent (waarover meer elders)

21 likes

Weer in de grabbelbak gesnuffeld :face_with_peeking_eye:

21 likes