Hopelijk is je vakantie snel voorbij…
Begin jaren 80 zaten ze achter de hits van Woman in Love, Guilty en What Kind of Fool van Barbra Streisand, Heartbreaker van Dionne Warwick, Islands in the Stream van Dolly Parton en Kenny Rogers en Chain Reaction van Diana Ross. Wie kent deze hits niet.
Geweldige artiesten
Een mooi, wat dramatisch, levens verhaal zit er in “A boy named Sue”.
Gisteren helemaal geen tijd. Nu thuis lekker het rijk alleen. Dus even chillen!
Geniet van het mooie weekend, mensen!
Goedemorgen,
Over 't algemeen ben ik nooit zo’n fan geweest van nederlandstalige muziek, maar ik had altijd wel een zwak voor liedjes met een dramatisch en/of dodelijk einde, zoals “Dokter Bernard” van Bonnie St Claire, “Rocky” van Don Mercedes, “Patsy” van Rein de Vries, “Morgen zou het zijn verjaardag zijn” van Paul Rollman en “Manuela” van Jacques Herb, hoewel bij die laatste de hoofdpersoon in het liedje feitelijk niet (of nog niet) overleden is: “de dokters vechten door, zij weten niet waarvoor……”.
De bovenstaande single is ook zo’n liedje waarin Johnny een afscheidsbrief schrijft en in het dramatische parlando zijn vroegtijdige einde aankondigt: “als je morgen hoort, dat ik mijzelf heb vermoord, weet dan dat dit mijn laatste wanhopige bewijs was van mijn liefde voor jou”. Tenenkrommend! Een liedje met een parlando kan eigenlijk nooit fout zijn, maar dit is zoooo fout, dat ik het maar als humor zie. Overigens beperkt de bijdrage van Anja zich tot de tweede stem bij het refrein. Ik denk dat het haar ook te machtig werd….
Fijne dag.
Het is de deelname, het gekke gedrag dat we met z’n allen delen om uberhaupt hier op een moment van de vrijdag bij stil te staat dat geldt. Niet de foto, who cares dat het een recyling is.