Laat ik nou altijd gedacht hebben dat hij over Betsy zong Blijkt dat ik al die jaren om de verkeerde heb gerouwd
Misschien was het er zo een met stiekeme liefdes
Ken je Jimmy Boy van Mieke Telkamp? Da’s de b-kant van waarheen, waarvoor. Brrr, ik kreeg er als kind koude rillingen van.
Anton Bruckner kwam 200 jaar geleden ter wereld. Lang was hij een miskend genie, zijn muziek werd pas echt op waarde geschat nadat hij al een kleine 50 jaar dood was. Inmiddels is hij niet meer weg te denken uit de canon van de klassieke muziek, alhoewel hij de meningen nog steeds verdeelt. Zijn meest toegankelijke werk is de 6e symfonie, hier in een de meest recente uitvoering van Bernard Haitink uit 2017. Ook de uitvoeringen van Haitink worden uiteenlopend gewaardeerd. De vaak zeer kritische en sardonische Dave Hurwitz beloont de opname met een 10, terwijl Opus Klassiek er geen goed woord voor over heeft.
Ken ik niet, maar ik zal 'm eens luisteren.
De wereld van recensisten is doorspekt van willekeur en frustraties, van kennis en onkunde.
De kunst is om een recensist te vinden die aansluit bij jouw eigen beleving. Geen enkele recensist heeft de waarheid in pacht.
Overigens heel mooi geillustreerd in de animatiefilm Ratatouille.
Mooie post
Vaak gekeken met de kinderen, een van de betere “recente” Disney-films (ook alweer uit 2007).
Dank je!
Volgens mij heten die krengen recensenten. Overigens vind ik de discussies over recensies ( dus vaak over reputaties) tussen zogenaamde kenners vaak nog meer tenenkrommend
Recensist is het woord dat daarvoor in het Vlaams wordt gebruikt…eerst even kijken voor je springt
Ohhhh man, je hebt gelijk!!!
Wat stom, my bad
Maar Frank komt gewoon uit Halle. Half uurtje fietsen hier vandaan. Dat ligt toch niet in Vlaanderen?
Ik werkte vroeger in Assen. Zag Harry Muskee een keer in “de Koppelpaarden” een bekend cafe bij de Markt. En Robert Imker “tokkel” zag ik s’morgens regelmatig bij aankomst op het perron van station Assen.
(foto uit ’ het geheugen van Assen’)
Hebbie-un-golden-voor me? Hij liep s’morgens al met een half lege fles wijn in de hand. Triest.
Ik hoorde dat hij een Asser gitaar talent was, van een goede familie, en ook met Cuby wel eens optrad. Later verslaafd geraakt en straatzwerver geworden. Hij was lang bevriend met Herman Brood waar hij wel eens logeerde in Amsterdam. Daar zou hij zijn tarief hebben aangepast naar grootstedelijk niveau, een rijksdaalder!
Wat zijn we “touchy” vandaag
Haahhh dat wist ik niet maar moet ik ’ gevoeld’ heb en
Voortaan wel eerst kijken voor je springt