Vrijdag plaatjesdag 2024

Deze reactie had ik verwacht. Wist ik namelijk, dus zag ik aankomen. Is wel wat verder fietsen dan Halle in de Achterhoek …

1 like

Voor mij niet…

Tijd voor koffie mensen! :wink:

:coffee: :coffee:

1 like

Nee, dat weet ik. Maar dat is nu net het grappige, Frank en ik zien elkaar ook wel eens in real life, dus weet ik toevallig dat hij in de Achterhoek woont en niet in Vlaanderen. In het land waar we recensent zeggen i.p.v. recensist (hoewel het me overigens niet zou verbazen als recensist gewoon goed Nederlands is :wink: )

Frank en ik nemen elkaar wel eens een beetje in de maling, zoals net in mijn reactie (en de zijne terug). Kunnen we goed van elkaar hebben. Jij lijkt het allemaal een beetje serieuzer op te pakken dan het allemaal bedoeld is (want zo is het nl. echt niet bedoeld).

Ja toch? :thinking:

Tijd voor 2e bakje. :coffee: :smile: (helaas Senseo, want we zitten in een vakantiehuisje dit weekend. :roll_eyes:

3 likes

Wordt helaas nr. 3 vandaag. 2e bakkie gaat niet meer lukken :wink:

4 likes

Fijne plaatjesdag! En een mooi weekeind, platenbeurs in ahoy dit weekeinde. :wink:

18 likes

Omdat de zomer nu toch wel echt verdwenen is.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

17 likes

Mooi weekend lieve HF’ers

18 likes

Goedemorgen,

James Brown, Frank Zappa, Bee Gees, Nederlandstalig en dan nu Black Metal, het gaat alle kanten op. Na de smartlap van vorige week nu wat steviger werk. Nokturnal Mortum is een band uit Oekraïne die sinds 1996 bestaat en waar ik al een jaar of 15 fan van ben. Ze maken symfonische Black Metal met folkloristische en traditionele invloeden. Hun teksten zijn meestal in het Oekraiens en dat is maar goed ook, want in het verleden schijnen ze wat foute politieke ideeën te hebben gehad. Nu zijn die black metal screams en growls en grunts toch al moeilijk te volgen, laat staan in het Oekraiens. De laatste tijd is het veelal nationalistisch en een lofzang op Oekraïne. Deze Voice of Steel is naar mijn mening hun beste met precies de juiste mix van Black Metal en folklore maar ook de dubbel live cd Kolovorot is schitterend. Daar is trouwens ook een DVD van.

Fijne dag.

:ukraine:

19 likes

Mooie bijdrage weer.
:+1:

1 like

Bing Crosby zal bij velen wellicht wat weeïge gevoelens oproepen van de zoetgevooisde kreuner van White Christmas, een van de meest verkochte platen ooit. Bing begon echter als rechtgeaarde jazz-zanger in 1925 bij het orkest van Paul Whiteman, de talentkraamkamer van de jaren 20 en 30, waarna hij het commerciële pad opging en elke pop-zanger na hem beïnvloedde.
Zijn liefde voor de freewheelende dixielandjazz, ingegeven door zijn grote voorbeeld Louis Armstrong, verdween nooit helemaal en wordt op deze cd mooi gestalte gegeven. De opnamen, uitgegeven door de Crosby erfgenamen, zijn afkomstig van zgn. transcripties en nooit eerder commercieel op plaat verschenen. De speelvreugde spat er vanaf.

16 likes

20 likes

Mooi weekend gewenst

23 likes

Goedemorgen muziekvrienden,

Tuck en Patti om te starten, beetje aan de “zoete” kant, maar wel erg mooi.

Oh ja, vergeet niet om zaterdag of zondag af te reizen naar Veldhoven voor de DAE (grootste HIFI beurs van de Benelux).

18 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Fijn horloge en fijne plaat, mijn mooie Raketa Avion op handen gedragen door Maze feat. Frankie Beverly (die onlangs is overleden):

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

18 likes

Leuk gedaan! :smile:

3 likes

Disco met Kool & the Gangreserve vandaag :man_dancing:

19 likes

TAFKATTD :joy:

Even ontspannen met :musical_keyboard: klanken uit de boxen. :pray:

17 likes