Vrijdag plaatjesdag 2024

Fijn weekend, alvast!

21 likes

heeeeerlijk :slight_smile:

1 like

Frampton, goed idee, ik doe mee.
Deze is van 1994, in geen jaren gedraaid!:rofl:

16 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Pontiac & Pantera met een prima polsplaatje:

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

19 likes

Oud horloge, nieuw plaatje :guitar:

18 likes

Patti Page wordt vaak verguisd als de zangeres van het mierzoete How Much is That Doggy in the Window, en als een van de pioniers van het overdubben, waarmee ze met zichzelf drie- of vierstemmig zong. Vanaf de jaren 60 dreef ze meer de country-and-western kant op. Maar ze was eigenlijk een alleskunner, die met romige orkesten het Great American Songbook interpreteerde en, at the drop of a hat, moeiteloos switchte naar het standaard jazzrepertoire, begeleid door de crème-de-la-crème van de Westcoast jazz musici zoals op deze cd. Een geweldig gevoel voor timing, een sexy stemgeluid en loepzuivere techniek laten elke herinnering aan het gedrocht van Doggie verdwijnen. De progressieve orkestraties van Pete Rugolo, bekend van Stan Kenton, zijn de perfecte backdrop voor Ms Page’s talenten.

18 likes

Mooie plaatjesdag en een goed weekeinde alvast !
Pet shop boys
de disco versies.

17 likes

17 likes

Mooie vrijdag plaatjesdag vrienden

18 likes

Fijne plaatjesdag gewenst allemaal en aansluitend ern goed weekend.

19 likes

Patti Smith

19 likes

18 likes

Morning! :coffee: :notes:

21 likes

Goedemorgen,

Eén van de eerste singletjes van The Golden Earrings moest meteen nadat het uitgebracht was uit de handel genomen worden. De b-kant was getiteld “Not to find” en dat was geen Engels. Een aantal exemplaren zijn de dans ontsprongen en zjjn nu enkel duizenden euro’s waard. Helaas heb ik dat singletje niet…
Maar fouten in titels en teksten komen vaker voor. Ik heb ooit het verhaal gehoord dat “In-a-gadda-da-vida” eigenlijk “In the Garden of Eden” heette, maar dat de dronken zanger van Iron Butterfly het niet meer zo duidelijk kon articuleren. En misschien gold zoiets ook voor onderstaande single: zong hij nou “I can see the lies” of “I can see the lights”. Of misschien was er een slechte telefoonverbinding toen de opdracht aan de drukker werd doorgegeven. In ieder geval heb ik nu twee verschillende versies. Als ik de songtekst erbij haal, vermoed ik dat de eerste versie de juiste is.
Overigens is de muziek niet bijzonder, de Tee Set heeft leukere muziek gemaakt dan deze single, alleen de twee hoes- en labelvarianten vind ik wel curieus.

Prettig weekend.

19 likes

Goedemorgen muziekvrienden,

Uit de oude doos, moondance uit 1970, wie kent hem niet!
Zo’n mooi album…:ok_hand::notes::musical_note:

Have a nice day.

18 likes

17 likes

Haha, grappig. Weer een leuke verhaaltje.:+1:

3 likes

Goedemorgen plaatjesvrienden :ok_hand:

Eerst belangrijk nieuws voor @Eddie
Ik las dit opzienbarende nieuws en moest direct aan jou denken :joy:
https://www.nu.nl/muziek/6331947/jan-smit-brengt-na-negen-jaar-weer-kerstalbum-uit.html

We blijven vandaag in ADE sferen :man_dancing:
De eerste IT cd , uiteraard in roze!

15 likes

17 likes

Wat is België toch een fijn muziek land !!
Prettig weekend!

15 likes