Op de dag af 15 jaar geleden gekocht. Een album met a capella koorwerk van de bovenste plank (zonder orgel of piano etc.), met traditionele kerstliederen getoonzet door o.a. Felix Mendelssohn en Max Bruch, maar de meeste stukken zijn gearrangeerd door Max Reger, tijdgenoot van Richard Strauss en Gustav Mahler, veelal verguisd als componist vanwege zijn onnoemelijk lange en zwaar doorwrochte werken. Daar is in zijn f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h-e koorarrangementen op deze schijf niks van te merken. Zijn O Jesulein Süss en Schlafe, mein Kindelein zijn zó mooi dat ze bijna pijn doen. Elk jaar verheug ik me weer op de adventstijd mede vanwege deze cd.
Om van Chuck Mangione, Wynton Marsalis, Ack van Rooyen en nog héél veel anderen maar te zwijgen. Er is nog veel moois te ontdekken voor @Eddie
Hello darkness my old friend…
En het origineel is een stuk beter dan die ongeïnspireerde cover waar je de laatste tjjd op de radio mee wordt doodgegooid!
Inderdaad!
Als je het over de versie van disturbed hebt,
MAG NI FIEK
Ik ben opgegroeid met de versie van Simon and Garfunkel en vind hun versie toch veel mooier. Zo n titel, dat moet toch ingetogen gebracht worden naar mijn bescheiden mening.
Die Manassas-dubbelaar ligt hier ook al de hele week op de draaitafel, lekker hoor
Komt door @TimeLapse die de cd een paar weken geleden al liet zien
Nee, die bedoel ik niet. Die is juist erg goed.
Hier op het werk hebben we een soort aangepaste versie van 538 op staan, zonder teveel geklets, maar daar wordt ongeveer elk half uur een of andere slechte cover van Sound of Silence gedraaid, met een man met een wat beverige stem, op een vrij monotone manier.
Dat mag natuurlijk, er is ook al 60 jaar bepaald nix mis mee.
Maar als je ziet wat de jongens van Disturbed eraan toegevoegd hebben , bewondering hoor, Is toch , met de beste wil van de wereld geen inspiratieloze cover te noemen. En in mijn ogen ook nog eens een groot eerbetoon aan het origineel.
Om in HF termen te blijven, een echte hommage.
Heerlijke plaat. Wordt hier ook regelmatig beluisterd
Oow, gelukkig maar.
Die ken ik dan niet.
Ik ben dan ook in behoorlijke mate allergisch voor zenders als 538.
Voordeel van chauffeur zijn .
Je zoekt je eigen zenders uit.
Ik heb even moeten zoeken, maar ik heb hem gevonden.
Die originele Disturbed versie is echt schitterend, maar iemand vond het blijkbaar nodig daar een remix van gemaakt die verschrikkelijk is, de zgn Cyril remix:
Klopt wat je zegt maar de jongelui kunnen heerlijk op de Cyril mix dansen. Het bekt lekker zijn muziek. Overigens, die Cyril heeft eea meegemaakt. Hij is er zelf uitgekomen is nu zeer succesvol als producer en dj. Daar heb ik wel bewondering voor.
Goedemorgen plaatjesvrienden. Vandaag weer eens iets van vaderlandse, zelfs Brabantse, bodem.
Laat de paters maar feesten.