Vrijdag Plaatjesdag 2025

Gefeliciteerd :tada::tada::tada:

1 like

José James vertolkt de muziek van Billie Holiday - met eerbied en fijne stem. En hij was in Amsterdam zoals je kunt zien.

14 likes

Ah Janis! Veel te kort geleefd!
Maar hoe!
:notes: :microphone: :guitar:
:champagne: :wine_glass: :tropical_drink: :beers:
:no_smoking:

2 likes

Dank u.:partying_face:

1 like

Dank u wel. :champagne:

Dank u. :clinking_glasses:

1 like

Alsnog van harte gefeliciteerd!

:wave:t2::partying_face::+1:t2:

1 like

Nee, geen vrijdag. Toch even deze: een van de weinige albums die ik nog niet had, van The Boss. Nu dus wel.:blush::musical_note::guitar:

Sowieso een heel fijne plaat, voor een druilerige zondagmiddag. Ben lekker alleen thuis. Net een ijskoud biertje opengetrokken. Dus nu even rustig en ongestoord genieten van deze nieuwe aanwinst.

Fijne zondag nog, iedereen! :beers:

15 likes

Yes… het is 00:00 uur
Fijne plaatjesdag vrienden

19 likes

Fijne plaatjesdag en een mooi weekeinde!
Vandaag de cars op een mooie Rhino persing.

19 likes

Goedemorgen plaatjesvrienden.
SAGA vandaag.
Canadese progrock van een heel hoog niveau.
Hun eerste concert in Nederland gezien , net als het laatste van wat hun afscheid had moeten zijn.
Gelukkig zijn ze van dat laatste teruggekomen.
Een heel memorabel concert van SAGA was tijdens carnaval. Als ik het me goed herinner in de groenoordhallen in Leiden .
Wij daar met een man of vijf naar toe na een hele middag carnaval vieren.
Gewoon, in onze carnavalskleding, want dat zou iedereen toch wel aanhebben,
HE-LE-MAAL niemand.
Toch een geweldige avond gehad.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

18 likes

Goedemorgen,

The Doors is Jim Morrison, want hoewel veel nummers door gitarist Robbie Krieger zjjn geschreven, zonder Jim Morrison bleef er weinig van The Doors over. Door velen werd en wordt hij nog steeds als bijna een godheid vereerd, anderen vinden dat zijn artistieke, of in ieder geval zijn dichterlijke kwaliteiten zwaar overdreven worden. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Feit is wel dat hij een schitterende stem had en zonder enige muzikale opleiding toch muziek met eeuwigheidswaarde heeft gemaakt. Een tijd terug heb ik een boek over hem gelezen en wat me opviel, was dat hij al die tijd dat hij bij de Doors zat, nooit een vaste woon-of verblijfplaats heeft gehad. Hij woonde in hotels, logeerde bij vrienden, maar een eigen huis had hij niet. En met zijn overlijden in 1971 in Parijs trad hij als 4e lid toe tot de vorige week al genoemde Club van 27.

Fijne dag.

20 likes

Die film over The Doors is ook aan te raden!

1 like

19 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Raketa met op Valentijnsdag logische plaat kant A nr. 1:

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note: :heart: :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

19 likes

Oh, ik bedenk me nu dat ik beter deze had kunnen nemen vandaag:

Met het toepasselijke laatste couplet van “Christmas card from a hooker in Minneapolis”:

“Hey Charlie, for chrissakes,
if you want to know the truth of it
I don’t have a husband,
he don’t play the trombone
I need to borrow money to pay this lawyer,
and Charlie, hey
I’ll be eligible for parole
come Valentine’s day.”

17 likes

20 likes

Vandaag de NA op de platenspeler. Na een lange zoektocht, alle nieuwe persen waren lang uitverkocht en de schaars vindbare tweedehands te duur en/of te slechte conditie, eindelijk een verse gevonden.

22 likes

19 likes