Heel veel gedraaid in de auto op lange vakantie ritten, als de vermoeidheid toesloeg.
Toepasselijker kan het bijna niet (althans…zolang we het over mechanische horloges hebben)
Oscillations , het album van Einav Yarden , pianomuziek en tijdloos genieten…
En daarna een (Dunhill-)sigaretje…

Voor de ouderen onder ons Uriah Heep. Ze bestaan nog steeds met nog 1 oorspronkelijk bandlid over. Twee jaar geleden nog op Wacken Open Air.
Hail Mick Box.
Ik voel me aangesproken
Deze singles heb ik nog van hun:
Ze werden de Poor Man’s Deep Purple genoemd.
Nice! Heerlijke band, nog steeds!
Stof van de Sony afgepoetst.
Niel Young, Harvest op de draaitafel.
Snel maar weer alles gaan aansluiten. Ben weer geïnspireerd.
Helemaal geweldig. Ik zou bijna zeggen; daar doen we 't voor.
Wie wel eens opnamen van Nelson Riddle, het begeleidingsorkest van o.a. Frank Sinatra, Ella Fitzgerald en Nat King Cole uit de jaren 50 heeft beluisterd, zal het vast herkennen: een bastrombone die vanuit een vrijwel stilgevallen orkest begint te pompen en het orkest dan naar een magistrale crescendo opzweept. Tien tegen een dat dat geluid geproduceerd wordt door George Roberts, de man die de bastrombone zo’n beetje eigenhandig salonfähig heeft gemaakt.
Op deze cd (een heruitgave van twee lp’s op het liefhebberlabel Fresh Sound) staat George in het middelpunt, een keer met jazzy bewerkingen voor trombones en Franse hoorns + ritme, en de andere keer met een sextet o.l.v. pianist John T. Williams (die van Star Wars en een heleboel andere films). Williams en Robers swingen allebei de pan uit!
Wat een prachtig cadeau! LA Woman is tijdloos, des te bijzonder als je bedenkt dat Jim Morrison zelf de 30 niet heeft gehaald. Geniet van de muziek en je nieuwe levensfase!
Een geweldige naam. Komt uit Charles Dickens’ vuistdikke roman David Copperfield, waar het karakter Uriah Heep, een kruiper van het zuiverst water, de voornaamste antagonist is van de ambitieuze jonge David.
Hartelijk dank!
Helaas heeft Jim niet ouder kunnen worden dan 27 inderdaad. Wat een muziek hebben ze geproduceerd zeg, mijn lievelingsband.