Nou ja, dat dus. Ik gebruik Spotify voornamelijk tijdens het sporten (in de gym) en om te luisteren of ik iets op vinyl wil kopen. Iets op vinyl luisteren is gewoon een compleet andere beleving vind ik. En ik kom uit de tijd dat vinyl de standaard was. Op een gegeven moment alleen nog cd’s gekocht, toen mp3tjes, streamen en nu weer terug bij vinyl. Heerlijk. Dit blijft toch de ultieme ervaring. Niet eens (alleen) vanwege de geluidskwaliteit. Ook gewoon het hele ritueeltje van plaat uitzoeken, hoes in je handen en bekijken, uit de hoes halen, op de draaitafel leggen en de naald erop leggen en dan: genieten! O.k., ik stop. Word helemaal opgewonden!
Om maar te zwijgen over de prachtige kunstvorm die de platenhoes an sich al was.
Dat is met de komst van de CD al de nek omgedraaid.
Om over een afbeeldinkjeop de telefoon waarmee je Sonos aanstuurt nog maar te zwijgen.
Haha, helemaal waar!
Het hele proces wat er aan vooraf gaat voordat je de eerste noten hoort is beter! Dat mis je toch wel als je spotify gebruikt. De hoes uit de kast pakken, fysiek de plaat op je speler leggen en het gekraak voordat de naald de eerste groef pakt.
Artwork waar aandacht aan besteed is, een compositie waar aandacht aan besteed is. ‘Gedwongen’ de hele plaat afluisteren en halverwege even omdraaien.
Heerlijk
Ja en dat is dus ook hoe de artiest het bedoeld heeft. Niet gewoon wat random nummers in willekeurige volgorde. Moet zeggen dat ik, op een paar zorgvuldig zelf samengestelde playlists na, ook op Spotify eigenlijk altijd een heel album in originele volgorde luister. Dat is dus als vinyl even niet kan. Eenmaal thuis ga ik toch weer voor vinyl!
In de gym is 't altijd spotify inderdaad. Daar heb ik altijd oortjes in, dan begint er ook niemand tegen je te buurten ik kom daar niet om bij te kletsen.
Maar echt tijd nemen voor muziek is een beetje verwaterd te laatste jaren. Geen idee waar dat aan ligt want vroeger luisterde ik muziek van 't moment dat ik wakker werd tot ik ging slapen. Misschien omdat ik nu veel podcasts luister?
Ik ga proberen daar verandering in te brengen!
De beste Nederlandse plaat van deze eeuw volgens Muziekkrant Oor. Vond hem afgelopen week in de kringloop.
Plexus is echt een topzaak in Delft.
Groot assortiment en veel kennis
Ik kom er graag
Buiten dat de kwaliteit van vinyl zo veel beter is🤷♂️
Ja, Chet Baker, een icoon. Zijn muziek blijft onvergetelijk, al eindigde zijn leven tragisch na een val uit een Amsterdams raam.
Het horloge mag er ook wezen.
Jethro Tull is ook zo’n band. Heerlijk!
Zie je maar weer dat die er ook wel eens ooit gloeiend langs kunnen zitten.
Heerlijk vinyl dit. Lekker old skool soundje. Imho de leukste van Bruno
Ja Bruno is echt top