Vrijdag Plaatjesdag 2025

Een nabrander.
Ik zou de oude Sony toren weer gaan aansluiten wegens alhier hervonden inspiratie.

Bij deze!
Ging niet vanzelf. Er kraakte eerst wel wat. Vooral met de volume knop. Netjes open gemaakt en met anticorrosie spray voor electronica behandeld.

Weer helemaal terug in 1979!

Niel Young opgenomen in 1971, klonk weer ouderwets!

22 likes

Woehoe!
Heerlijk, toch?! Het jaar dat ik echt een music-addict werd!

2 likes

7 likes

:+1:
Mijn eerste vw golfje met Creedence in de cassette deck. Ging steeds harder rijden. :wink:

1 like

Een nieuwe pickup gekocht om mijn collectie Stones lp’s weer te kunnen beluisteren.

12 likes

Lekker, man! Geniet ze!

Mooi man! Is toch anders dan even op Spotify.

1 like

Zeker wel :+1:

1 like

Tja ik weet het het is geen vrijdag, maar ben lekker met mijn oude singles aan het spelen.

16 likes

Leuk man.:+1:

1 like

Mooi hoor, geniet ervan.:musical_note:

4 likes

"One pill makes you larger…":musical_note::notes:

3 likes
5 likes

16 likes

Prachtige vintage Sony set weer tot leven gebracht!
Die warme gloed van de analoge VU-meters maakt het helemaal af.
Nostalgie ten top!

1 like

De slager weer eens opgezet.
Blijft magnifiek.

14 likes

17 likes

Goedemorgen,

Hoewel dit nummer eigenlijk alleen maar uit een aaneenschakeling van 6 coupletten met dezelfde melodie bestaat, die weliswaar afwisselend door Nancy en Lee worden gezongen, waarbij Nancy ook nog elke keer dezelfde tekst heeft, is het toch een boeiend en dynamisch nummer. Dat zal enerzijds komen door de zware orkestrale begeleiding die opbouwt naar een climax, maar ook door de wisselwerking tussen Nancy en Lee in deze clip uit de Ed Sullivan show: zij op en top verzorgd en opgemaakt en geblondeerd, in een strakke gele outfit, en hij met een verschrikkelijk slaperige onverzorgde kop en een zware stem die steeds een beetje achter de muziek aan lijkt te lopen.
De hoes bij de single is een soort uitklaphoes: voor- en achterkant vormen uitgevouwen één grote foto zodat we Nancy in volle glorie kunnen bewonderen. Voor Lee Hazelwood was duidelijk geen plaats meer op de hoes; zelfs zijn naam wordt niet vermeld.

19 likes

Herbie Hancock - Maiden Voyage

14 likes