Vrijdag Plaatjesdag 2025

Okay, tipje van de sluier…ze woont in België maar in Z Amerika geboren, fantastische pianiste…

13 likes

Je hebt de Frank Sinatra acolieten, zoals Bobby Darin, Tony Bennett, Matt Monro, Michael Bublé en nog een heleboel anderen, en je hebt de Bing Crosby-adepten zoals Dean Martin, Denny Dennis, Michael Kennedy en, wellicht de beste en bekendste, Perry Como. Deze zingende kapper kreeg enige bekendheid met de band van Ted Weems in de jaren 30 en 40 zonder maar echt door te breken. Zingen was maar wat voor erbij, en in 1942 ging hij weer het kappersvak in, ook om bij zijn gezin te kunnen blijven. Een vaste radioshow in 1943 leidde wel tot een doorbraak, de schaar werd voorlopig aan de wilgen gehangen, misschien iets voor later. Dat kwam er dus nooit meer van. Mr Nice Guy zoals hij kwam te heten, bleef 50 jaar lang een grote ster in America. Hij nam de meest afschuwelijke popliedjes op, maar op zijn best was hij een zeer aangename zanger met een volle, warme stem en een uitstekende timing. De twee elpees uit de vroege jaren 60, hier heruitgegeven op cd, behoren tot zijn mooiste.

16 likes

Maria Joao Pirez

2 likes

:slight_smile: ik wist wel dat het te makkelijk was…:slight_smile:

2 likes

Nou, dat koppie is ook wel heel herkenbaar voor de liefhebber.

1 like

Dat dus !
:facepunch:

13 likes

Met deze plaat, waarvan het nummer The Trooper veelvuldig in Vara’s Vuurwerk te horen was, begon mijn voorliefde voor zwaarder metaal.

20 likes

Ja!! Te gek, Powerslave was voor mij de eerste op m’n pad🤘

1 like

Nooit geweten qua info maar heerlijk om te lezen :dizzy:

2 likes

Niks aan toe te voegen! Op z’n latere albums ook nog genoeg mooie nummers maar z’n oudere werk blijft toch wel 't beste. Ook al niet meer onder ons helaas :frowning:

1 like

17 likes

Goedeavond plaatjesvrinden :wink:

Human recource, 1991, dominator :dizzy:

Een sample van deze track hoor je terug in het nummer van bad romance van lady gaga.

20 likes

Weer een verse plaatjesdag voor de boeg muziekvrienden.
Die openen we dan met een stukje Neerlands trots uit het verleden.
De jongens van KAYAK nog maar eens voor het voetlicht.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

23 likes

Goedemorgen,

Deze heb ik voornamelijk vanwege de schitterende singlehoes uitgezocht. Met zo’n hoesje moet de muziek wel goed zijn. Of je kan ook zeggen: met zo’n gaaf hoesje is de muziek van ondergeschikt belang. Allebei is van toepassing. Het is geen wereldnummer, eentje in een lange rij van dansnummers over weer een nieuwe dance craze, zoals de Twist, de Penguin, de Freeze, de Bird, etc. Deze single is uit 1967 en het is gewoon een heerlijk (voornamelijk) instrumentaal nummer en af en toe hoor je Alvin Cash die wat dansaanwijzingen geeft en “Charge!” en “Retreat!” roept. De achterkant is hetzelfde verhaal, maar dan roept hij “Freeze!”

Fijne dag.

17 likes

Fijne zonnige plaatjesdag en een fantastisch weekend ! Have some fun.

16 likes

De samenwerking van Jerry Garcia met vriend Merl Saunders leverde geweldige concerten op. In dit 3-CD live album bevinden zich veel pareltjes, zoals Sitting in Limbo en Mystery Train.

16 likes

22 likes

Massada. Leuk om weer te horen. Was lang geleden.

20 likes

Elke dag is een goede dag om mijn muzikale heldin te draaien. Fijne plaatjesdag aan alle muziekliefhebbers, geniet van het weekend! :notes: :sunny:

21 likes

19 likes