Vrijdag Plaatjesdag 2025

“Back on the chain-gang”

1 like

Volmondig mee eens.
Daarbij ook nog heel fraaie ontwerpgrappen te ontdekken.
Bijvoorbeeld dat je door de kast kan kijken bij de 12, 3, 6 en 9.
Ik zal omcircelen om het te duiden.
Je ziet de kleur van het kleed (sisalgeel/bruin) direct naast de minutenring

5 likes

Hier beter te zien denk ik

2 likes

Die is fantastisch idd.

1 like

Briljant album!

1 like

Dit nummer heeft hij geschreven toen het duidelijk was dat hij dood zou gaan.

2 likes

Goedemorgen plaatjesvrienden. Vandaag een schijfje wat ik gisteren toevallig weer eens tegenkwam. Een obscuur regionaal bandje waar toendertijd een maatje van me in speelde.
Aolnego. Wie weet waar het voor staat krijgt een like.

15 likes

Gisteren, na vele omzwervingen, éindelijk een SL-1200 op de kop getikt.
Nu nog leren scratchen… :smiling_face:

17 likes

Dit kwam uit als EP (minialbum) meen ik me te herinneren. Ik blijf het leuk vinden.

Fijne dag!

18 likes

Mooie plaatjesdag en een goed weekeind ! Ohja en niet vergeten morgen is het RSD !

20 likes

What’s your favorite colour baby? :notes: :guitar:… Living Colour!

18 likes

Goedemorgen,

Van de week heb ik deze cd weer een keer beluisterd. Ik heb meen ik vier cd’s van hun, maar dit vind ik toch wel de beste. Hoogtepunt blijft voor mij “Exit music (for a film)”. Onderstaande live uitvoering is echt geweldig: een iel spichtig nietszeggend jochie met piekhaar en flaporen staat op een enorm podium en geeft daar toch een waanzinnig optreden weg! Koude rillingen! Ergens tijdens dat optreden maakt hij zijn lippen nat met zijn tong en dan moet ik altijd aan Mr Bean denken als hij de enveloppen van de kerstkaarten die hij naar zichzelf stuurt dichtlikt.

Fijne dag!

19 likes

Schitterende opname uit 1956. Ella Fitzgerald en Louis Armstrong.

18 likes

Foto van gisteravond, vandaag geen tijd om platen te draaien.

20 likes

Mooi!

Mooie draaitafel! :ok_hand:
Alleen dat scratchen krijg ik de rillingen van. Kan toch niet goed zijn voor je materiaal? :thinking:

1 like

14 likes

Beste muziekliefhebbers,

Ik ben een groot fan van YES, eind jaren 70 was dit toch wel de favoriete groep voor mij.
Recent een nieuw albun van hun gekocht, Mirror to the sky uit 2023. Bijna allemaal nieuwe leden op uitzondering van gitarist Steve Howe (78 jaar inmiddels).
Jon Davidson neemt nu de meeste zangpartijen voor zijn rekening en moet in mijn ogen Jon Anderson opvolgen. Gedeeltelijk komt hij soms in de buurt (vooral zijn naam…:rofl:) maar die stem is niet te vervangen.
Ik heb de dubbel CD nu een paar keer beluisterd en ben toch wel gecharmeerd van het geheel.
Sommige vinden dat de naam YES niet gebruikt had mogen worden gezien de bijna geheel nieuwe bezetting.
Ik ben blij met het album, maar het is zeker niet de YES zoals wij die kennen uit het verleden.

Alvast een mooi en muzikaal weekend.:sun_with_face:

18 likes

Dat denk ik ook niet, al zijn deze spelers daar wel op gebouwd.
Ik ben vrij truttig dus gescratcht gaat hier niet worden. :smiling_face:
Grappig is trouwens wél dat ik hem kreeg met een ‘scratch-element’ (zo’n Ortofon Concorde) waar ik geen hoge pet van op had, maar die net zo goed klinkt als de peperdure Audio-Technica cartridge waar ik mijn vorige platenspeler mee heb verwend… :thinking:

1 like

Ook voor Roger Dean een goede vervanger gevonden zie ik.
Of heeft de meester zelf ook deze hoes weer ontworpen?

1 like

17 likes