Vrijdag Plaatjesdag 2025

Leuk, mijn ep’tje ergens uit de 50er jaren heeft dezelfde foto:

13 likes

Mooi hoor, de originele lp!

Dit is mijn single:

10 likes

Goede herinneringen aan! Life een paar keer van genoten op het jaarlijkse oude styl jazzfestival in Breda. In de jaren 80 aantal jaren geweest. Lang weekend feest! :beers:
:saxophone: :notes:

14 likes

Yep, Roger Dean is ook weer van de partij, hij is volgens mij ook mede eigenaar van het logo van YES.

1 like

:+1: Mooi!

1 like

Fijne Vrijdag Plaatjesdag iedereen. :sun_with_face:

21 likes

Geniet weer van een mooie plaatjesdag, muziekvrienden!
Hier gaat nu deze heerlijke plaat van The Police op de draaitafel!:musical_note::guitar::notes:

Zeg en morgen is het weer #RecordStoreDay, hè! Met allerlei speciale releases en optredens, in veel platenwinkels! Ik heb er weer zin in! Hoewel ik alleen 's morgens even kan. Maar ga zeker even!:smiling_face:

20 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

:notes::notes::notes::notes::notes::notes: :skull: :notes::notes::notes::notes::notes::notes:

19 likes

Ja dat zijn natuurlijk de echte plaatjes, cool

1 like

SL 1200, gaaf.

Wat ga je erop draaien qua muziek?

Ik heb jaren terug mijn vaders platencollectie uitgezocht en pakweg 4 verhuisdozen aan lp’s naar mijn smaak gehouden.
Mijn vader had - hij is helaas overleden - een geweldige muzieksmaak, veel Dire Straits, Beatles, Stones, Supertramp, Santana, Simon &Garfunkel, enzovoort enzovoort.
Verder draai ik ook wel jazz (Kind of Blue is een geweldig album) en ook Nederpop uit tijden van weleer (Doe Maar, Het Goede Doel) kan ik waarderen.
Ik herinner me dat ik van alles kocht aan plaatjes, toen ik net weer begon, en toen bleek dat letterlijk alles dat ik op de kop had getikt ook bij mijn moeder op zolder lag. :smiling_face:

5 likes

Prachtige plaat! Jeugd sentiment maar gaat toch nog wel met enige regelmaat vol gas!

17 likes

Prettig weekend! :notes::sunglasses::sun_with_face:

19 likes

4 likes

Wie heeft er zin om met me mee te gaan naar de zomer van 1987?
Na een slordige 35 jaar kan ik me haar ‘per abuis tentoongestelde’ tepelhoven nog steeds tot in detail voor de geest halen… :smiling_face:

18 likes

in het genre Italo geschaard

2 likes

Harlem - Someday soon

17 likes

Ook een “plaatje”! :grin:

2 likes

Mooi, Ella Fitzgerald en Louis Armstrong.
Daar hoort Mahalia Jackson bij.
De originele opname is uit 1961.

17 likes

The Cats? :wink:

17443963948272061670356642296513

7 likes