Vrijdag Plaatjesdag 2025

18 likes

Engelsen denken vaak dat alleen Engelse dirigenten hun componisten begrijpen en goed kunnen uitvoeren…nou, de maffe Italiaan Sinopoli kon er anders ook wat van. Hij gaf aan de majestueuze, laat-romantische werken van Elgar een geheel eigen draai, love-it-or-hate-it.

15 likes

Plaatjesvrinden :wink:

We blijven in Italë :it:

Van Sabrina naar Fun Fun :it: Happy Station.
Was een behoorlijke hit in 1983.

Rond 1988 veranderde de Italo disco meer in Italo house. Deze stroming duurde tot ongeveer 1992 want de Engels rave zoals de Prodigy ( 2x live gezien toen Keith Flint nog leefde, wat een energie kwam er uit deze gasten …) nam het stokje over van de Italianen. De muziek werd meer underground, ruwer en donkerder maar de Italianen kwamen terug met eurohouse muziek.

15 likes

Happy #RecordStoreDay2025, muziekgekkies!:musical_note::guitar::studio_microphone::musical_keyboard::notes:

15 likes

Zij zelf komt ook, dan zie je tepelkerkhoven.
Mij niet gezien dus

1 like

Tepelkloven

Alweer een nieuwe plaatjesdag.
Iedereen een goede-vrijdag plaatjesdag gewenst.

17 likes

Goedemorgen,

In het nummer “Soul Heaven” van The Dixie Drifter uit 1965 staan er drie gouden stoelen in de hemel voor drie overleden grootheden uit de soul. De eerste is voor Dinah Washington, de derde voor Sam Cooke, en “The second chair is for the king
Nat King Cole, his name
A voice soft as velvet
Long may he reign in
(Soul heaven) soul heaven”
De muziek van Nat King Cole kan een omschreven worden als een kruising tussen soul, jazz en easy listening. Kenmerkend is zijn heerlijke warme diepe stemgeluid. Hij staat niet voor niks met een sigaret op dit hoesje: volgens hem zelf dankte hij zijn mooie lage stem aan het roken van drie pakjes mentholsigaretten per dag, en drie sigaretten voor elke opname, maar het werd ook zijn noodlot: op 45-jarige leeftijd overleed hij aan longkanker. Bekende nummers van hem zijn o.a. “Unforgettable”, “When I fall in love” en “Mona Lisa”. Natalie Cole (“This will be”, “Miss you like crazy”) was zijn dochter.

In totaal heb ik 10 ep-tjes van hem en nog een paar singles. Er lijken 2 dubbele ep’s tussen te staan, maar dat zijn een deel 1 en deel 2.

Fijne dag.

16 likes

Lekker verhaal weer Peter.
:+1:

1 like

Veel toepasselijker wordt het niet :slight_smile:

18 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Zoals altijd op Goede Vrijdag deze plaat die ondanks de titel niets met de Passion van Witte Donderdag te maken heeft.
Met het horloge dat ik toevallig draag, de Raketa Avion:

:notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes: 🪈 :notes::notes::notes::notes::notes::notes:

19 likes

Goedemorgen plaatjeshelden,

Een x geen dance of house want vroeg in de ochtend :wink:

John Mayer, de beste man schijnt ook een een liefhebber te zijn van horloges naast zijn virtuoze gitaarspel :grinning:

Vandaag op weg naar Paaspop, genoeg muziek in de plannning voor de komende drie dagen.

Vanavond Faithless zonder Maxi Jazz. Ben erg benieuwd qua performance zonder zijn bepalende stem.

20 likes

Goede plaatjes vrijdag met deze rsd uigave van Roger Waters.

18 likes

18 likes

Goede Vrijdag (Plaatjesdag) :pray:

17 likes

Deze neemt een permanente plaats in, in mijn persoonlijke top 5 van ‘Beste Albums Ooit’.

20 likes

Fijne goede “doodah” vrijdag!

14 likes

Met al die 80 jaar bevrijdings tours en concerten in Drenthe kwam ik weer in de old time jazz mood.

Mijn jubileum boek en bijbehorende cd’s weer erbij!

In the mood! :saxophone: :notes:

Fijne vrijdag plaatjesdag en paasdagen mensen!

12 likes

Back to Memory Lane. :blush:

13 likes

16 likes