Vrijdag Plaatjesdag 2025

17 likes

Wat nog wel eens wordt vergeten is dat Nat ook een bijzonder goede jazzpianist was, een kruising tussen Earl Hines en Teddy Wilson. Hij formeerde al zeer jong een trio en daar werd hij bijzonder populair mee in de eerste helft van zijn carrière. Later maakte hij nog slechts sporadisch opnamen als pianist: links met het orkest van Nelson Riddle (dat hem op veel van zijn zijn vocale lp’s begeleide) en rechts met zijn trio, hier uitgebreid met een drummer (Lee Young, de broer van Lester) en met een aantal instrumentale solisten.

15 likes

20 likes

De beuk erin!!!
Fijne pasen!

16 likes

18 likes

Heel mooi! Vandaag toevallig (nou ja, eigenlijk natuurlijk niet toevallig) in de auto beluisterd.

2 likes

Ben de laatste tijd weer wat meer door mijn 45toerenbak aan het kijken.
Allemaal jeugd herinneringen :hugs:

18 likes

Als tiener vond ik haar wel erg spannend…

3 likes

Haha ja lekker hoor in dat leren pak :wink:

2 likes

Deze klassieker, op de vrijdagmiddag: Diana’s come-backalbum; een overduidelijke Nile Rodgers en Bernard Edwards (Chic) productie, dus een topalbum!

Fijn weekend, plaatjesvrienden! :musical_note: :guitar: :musical_keyboard: :studio_microphone: :notes:

15 likes

Fijn weekend!

14 likes

Met de hele vriendenclub voor de tv als Toppop begon op 1 van de 2 zenders die Nederland rijk was.

4 likes

Werd genoemd en was even te horen in een nieuwe aflevering van Black Mirror. Blijft lekkere muziek!

14 likes

… zingt een heel eindje weg!

13 likes

Hahaha ja echt he, en wij hadden toen nog een zwart/wit TV en de buren al kleur .
Dus als die thuis waren zat ik daar.

3 likes

Dir hoesje hoort erbij:

14 likes

Doo be dooby do, da be dabby dahhhh
Heel langzaam, heel heel lang geleden. Singletje van mn moeder
Toffe time warp

1 like

Nog net op tijd toch?
Deze van Coldplay luistert zo lekker weg, een van mijn favoriete albums van deze band.

Goed Paasweekend.

16 likes

Een extra inzending van mij, deze week, omdat het een feestdag is. :grin: :hatching_chick:

Even tijd voor een echte classic, op de draaitafel en een lekker fris, zonnig biertje. :notes::beers:

Geniet van deze heerlijke eerste paasdag, mensen!:beers::sunny:

15 likes

O.k., en voor sommigen wordt dit mogelijk overschaduwd door het overlijden van de Paus, vanmorgen. Maar vandaag is ook de 9e overlijdensdag van een van mijn grootste muzikale helden… Dus, sorry, I know, geen vrijdag. Maar toch even aandacht voor deze grootheid. Ik zal verder niet meer posten tot komende vrijdag. :sweat_smile: :wink: :blush: :innocent:

:pray::purple_heart::musical_note::guitar::notes:

19 likes