En dan kom je dit tegen vanmiddag……
Dag plaatjesvrienden.
Vandaag plaatjesdag maar eens gemakzuchtig beginnen met iets van mijn muzikale helden.
Een dubbelaar wat eigenlijk helemaal geen dubbelaar was.
Die staat ook op m’n watch list maar jammer dat die plaat zo duur is
Ach, wat heb ik daar met veel plezier naar geluisterd! Met Henk W. Vond het altijd een wat bijzondere match. Maar hij deed het leuk! En wat heb ik daar toch een gave bands en platen ontdekt, zoals Queenryche, Cinderella en Motörhead! Muziek die je verder eigenlijk weinig tot niet hoorde, op de radio en waar ik nog steeds graag naar luister.
Hey, da’s wel super gaaf, zeg! Proost! Oh, je post is al een paar dagen oud. Was het wat? Waar heb je deze gevonden? En hadden ze nog andere ook? Zoveel vragen!
Ha vrijdag, plaatjesdag
Gisteren is Roy Phillips overleden, deze plaat wordt hier nog regelmatig gedraaid:

Goedemorgen,
Waar het tweede album van Talk Talk, “It’s my life” met hits als “Dum-dum girl” en “Such a shame” een album was met makkelijk en lekker in het gehoor liggende synthesizerpop, werd op het derde, “The colour of spring”, nog nauwelijks gebruik gemaakt van de synthesizer, en zijn bijna alleen “echte” instrumenten te horen, bespeeld door een keur aan gastmuzikanten, waaronder Steve Winwood. Het is een perfect geproduceerd album geworden, met voor mij als hoogtepunten “Living in another world” en “Time it’s time”.
Fijne dag.
FTFY (je had te snel getypt denk ik)
Kill her. That’s all you have to do
Kill Mary?
She’s a risk, and get the priest as well
Van het legendarische album “Operation Mindcrime”………
Ik heb woensdag jl. een operatie gehad dus geen momenteel geen alcohol i.v.m. pijnstillers.
Tot mijn verbazing kwam ik deze gewoon bij de Appie tegen!
Ja leuk is een Nederladse persing Omega was van Dureco.
Van die serie lp’s heb ik er ook een paar, met name de periode 1940-1946 zonder Stéphane Grapelli (die heb ik dan weer op cd). Op deze lp voornamelijk Django met het orkest van Fud Candrix, de wilde Belgische saxofonist, en een totaal onbekende Amerikaanse leger bigband (het orkest op de hoes) die, af te gaan op deze opnamen, niet onderdeed voor Glenn Miller’s Army Air Force band en Sam Donahue’s Navy Band.
Prachtig nummer!
Ik heb 11-14, daarna vond ik de sjeu er een beetje af, vnl in het samenspel tussen Grappelli en Django. Blijft overigens een absoluut ongeloofelijke gitarist, zeker als je zijn verminkte linkerhand ziet.