Vrijdag Plaatjesdag 2025

Juist. :+1:t3:
Je hebt de hoofdprijs gewonnen: Een voetreis naar Rome. :smiling_face:

13 likes

De muziek raakt me niet zo, maar ik vind de albumhoes wel sterk:

Black and White van The Stranglers.

19 likes

17 likes

17 likes

Bij België denken de meeste mensen aan van alles, van bier tot Brugge, van slechte wegen tot lelijke lintbebouwing, van Suske en Wiske tot Dimitri Verhulst, maar toch maar zelden aan een van de, wat mij betreft, geniaalste uitvindingen ooit: de saxofoon. Werd deze uiterst ingewikkelde constructie lange tijd als lachertje gezien in de “serieuze” muziek, bij het aantreden van de jazz werd het opeens een van de belangrijkste instrumenten van de muziekwereld. Vier Zweedse saxofonisten (en een driekoppige ritmesectie) in deze opnamen uit 1960 laten horen waarom.
Erbij een zelden geziene gast uit het hoge noorden: een Von Doren Runde.

14 likes

Zojuist mijn nieuwe aanwinst van afgelopen maandag opgezet. Gekocht bij een van de mooiere boekhandels, namelijk in de dominicanenkerk in Maastricht.

19 likes

Fijne plaatjesdag, muziekgekkies!:musical_note::guitar::musical_keyboard::studio_microphone::saxophone::notes:

19 likes

Goed weekend!

14 likes

Mooie vrijdag naar aanloop van een fijn weekeinde met koto.

14 likes

Alweer plaatjesdag.
Na het prachtige optreden van woensdag kan ik hier vandaan natuurlijk alleen maar verschijnen met MAKAS.
Een prachtige band van vooral Nederlanders met Turks bloed, die, op een geweldige manier oude Anatolische muziek hebben weten te mixen met Symfonische progrock van nu . Echt een aanrader.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

15 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Kan zo naar de foto challenge ZW/W:

Steve Winwood, altijd goed (rijmt ook nog) :sunglasses:
:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note: :camera_flash: :notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

16 likes

Vandaag gaat de beuk erin. :facepunch: :metal:
Fijn weekend muziekvrienden. :notes: :sunny:

13 likes

14 likes

Raad de plaat!

15 likes

Simon and Garfunkel: Parsley, Sage, Rosemary and Thyme.

2 likes

Jazeker, je gaat door voor de wasmachine! :+1:t3:

1 like

Goedemorgen,

Ik blijf dit een schitterend nummer vinden, heerlijk bombastisch met een zwaar orgel, een groot koor, invallende drums, een heuse gitaarsolo, enz. Door Peter Koelewijn geschreven en in eerste instantie door Peter Tetteroo van de Tee Set in 1968 als b-kant op de plaat gezet,

maar die versie is niet te vergelijken met die van Bonnie St. Claire. De strekking van het lied is ongeveer dezelfde als die van “Huilen is voor jou te laat” van Corry en de Rekels: de vriend is er vandoor met een ander, maar ze gaat er niet moeilijk over doen en wenst hem het beste. Er wordt altijd wat lacherig over haar gedaan vanwege haar drankprobleem (maar ja, als je bedenkt dat ze eerst de stervende vriendin van Rocky is in “Rocky” van Don Mercedes, en even later van van Dokter Bernhard, alias Ron Brandsteder te horen krijgt dat je man is overleden, dan is dat wel verklaarbaar), maar eind jaren 60, begin 70 maakte ze goede muziek, althans in Nederland. Ze heeft in die tijd ook wat Duitstalige singletjes opgenomen, maar die zijn verschrikkelijk.
En je zal het niet geloven, maar één van haar 60er jaren singles, deze

is zelfs een collectorsitem met een waarde van over de 100 euro.

Fijne dag.

13 likes

Ja hoe ist?! Mij stuur je te voet naar Rome en hij gaat door voor een wasmachine? What the f…

1 like

Goedemorgen muziekvrienden,

Ik heb een NA.
Gisteren een Focal (gesloten) hoofdtelefoon gekocht. Naast mijn (open) HD 660S2 een geweldige aanvulling. Hij moet natuurlijk nog inspelen, maar klinkt nu al fantastisch.

Alvast een goed weekend.

17 likes

15 likes