Vooruit, we gaan samen. Jij op de Bonnie en ik op de Brutale…
Geweldig!
Toch wel een van m’n favoriete Dylan albums
Ook van mij .
De bootlegs ervan zijn ook prachtig!
More blood more tracks bedoel je? Die is zeker nice ja!
Die is uit de officiële bootlegseries (vol.14) en zeker mooi. Maar er ging al heel lang een eerdere volledige opname van het complete album rond, dat niet voor uitgave geschikt werd gevonden omdat op sommige nummers de manchetknopen van Dylan’s shirt tegen de gitaarkast hoorbaar waren. Dit circuleerde met de titel: The New York Sessions en is eigenlijk mijn favoriet, omdat ie minder bewerkt is. Als je dit niet kent en nieuwsgierig bent kun je me een PM-mtje sturen.
Fanny Mensel is het vrijwel volledig ondergesneeuwde zusje van (samen met Mozart) hèt ultieme wonderkind, Felix Mendelssohn. Zij was vier jaar ouder en minstens zo getalenteerd op veler gebied, maar een meisje, dus alle aandacht ging (en gaat) naar Felix uit. (Ze stierven, belachelijk jong, in hetzelfde jaar.) Een aantal van haar composities werd onder zíjn naam uitberacht, maar de meeste bleven op de plank liggen. Daar komt al een tijdje verandering in en Fanny begint nu langzaam de waardering te krijgen die ze verdient. De liederen zijn voor deze cd liefdevol georkestreerd en prachtig ingetogen gezongen door de Israëlische zangeres Chen Reiss.
Heerlijke film en lekkere soundtrack
Goedemorgen plaatjesvrienden.
Vandaag in het donker , meteen na het opstaan eentje ongezien uit de platenkast gepakt.
Laat het nou dit lekkere zomerse schijfje zijn waar je elke keer weer een grote glimlach van op je gezicht ktijgt.
En meteen een remindertje om weer eens langs de kringloop te gaan.
Want daar komt dit pareltje tenslotte ook vandaan.
Laeen we er met z’n allen weer een hele fijne plaatjesdag van maken.
Creedence Clearwater Revival - More Creedence Gold
Juist!