Vrijdag Plaatjesdag 2025

De naam Ed Townsend zei me niks. Maar, zoals ook bij verzekeringen en hypotheken, de kleine lettertjes zijn mínstens zo belangrijk. Als de orkestleider/arrangeur Nelson Riddle is, is het (bijna) altijd goed. Hij was het tenslotte die, samen met producer Lee Gillette, Nat King Cole en Frank Sinatra groot maakte. Hier haalt hij weer alle trucjes uit de doos om, de wat mij betreft vocal maar zeer matig begaafde, Ed Townsend net dat duwtje in de rug te geven dat het eindresultaat in elk geval nog te pruimen is. Het verschil tussen de vocale capriolen van Ed en de zeer smaakvolle arrangementen van Riddle maakt het bijna tot een komische mismatch. Het is dan ook bij twee albums (1957 en 1959) gebleven. Voor Townsend dan, niet voor Riddle.

12 likes

Wordt een schitterend weekend voor u.

Van Morrison - jong en rauw. Met legendarische opnames zoals T.B. Sheets.

12 likes

11 likes

Shoot to thrill

1 like

Gewoon doen, lekker divers, dat maakt plaatjesdag zo leuk :grin:

1 like

Ah Janis! Veels te jong vertrokken.
Me and Bobby McGee! :microphone: :guitar:

1 like

Je hebt mijn dag gemaakt…Tjerrie de Slingeraar…ik heb zelfs nog een magazine van een vd verhalen. Staat ie op een richel van een kasteelmuur.
Mijn 10 jaar jongere vrouw heeft die serie nooit gezien en weet dus gewoon niet waar ik over spreek.
:grin:
Heerlijk dus. De muziek had ik niet meer kunnen reproduceren, alleen daarom ook blij met het videomoment dat je erbij plaatste.

Ja nu komen de heren Batman en Robin ook weer naar boven. Zat daarvoor.
Net zo als Ivanhoe.

Vandaag wentel ik me in nostalie van de jaren 60 tot 70

:facepunch::grinning::+1:

1 like

Dank je!
In die tijd hadden we ook nog De Vrijbuiters (The Freewheelers), over twee jongens en een meisje die onder leiding van een kolonel of zo achter allerlei schurken en spionnen aanzaten.
En er was de Belgische Kapitein Zeppos met zijn amfibie-autootje, en wat later had je nog Belle et Sébastien over een klein jongetje met een grote witte hond. Daarvan was ook een singletje met de titelmuziek.

4 likes

Sébastien , ook die was ik kwijt. Mijn softspot.
Een andere wereld. De paarden, die supervriend voor kleine jongens in de vorm van een grote knuffelhond , franse leven, en die hoge stem die die mooie melodie zingt.
Het blijft vandaag nog iets langer hangen in het verleden.
:smiling_face:

1 like

met songtekst:

2 likes