Dankjewel !
Beste blues ooit😃
Ben ik niet met je oneens.![]()
Geweldige muziek, ook deze man is veel te vroeg overleden helaas.
Man, man, geweldig dat je dit boven water hebt gekregen. Ik wordt er een beetje emotioneel van…
Goedemorgen,
Een klassieker natuurlijk, deze van Joy Division. Vooral kant 2 vind ik schitterend, en dan met name de laatste twee nummers, “The eternal” en “Decades”, met dat heerlijke enigszins vals klinkende mellotron-achtige synthesizer geluid. Het komt wat breekbaar of instabiel over, maar dat zal ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest. Overigens was het vorige week 45 jaar geleden dat Ian Curtis zelfmoord pleegde
Fijne dag.
Dat heeft niet lang geduurd.
Ik ben nu al een aantal keren naar Elles Bailey geweest, ook zij maakt blues, ze timmert flink aan de weg. Ze heeft een geweldige stem. Ze komt dit jaar op verschillende plekken in ons land, aanrader.
Inderdaad een prachtige stem.![]()
Cy Coleman was de schrijver van o.a. Witchcraft en The Best Is Yet To Come, die werden opgenomen door o.a. Tony Bennett en Frank Sinatra. If They Could See Me Now, voor de musical Sweet Charity werd beroemd in de uitvoering van Shirley McLaine. Coleman was zelf een uitstekend jazzpianist en hij kon ook heel verdienstelijk stukje zingen, wat hij dan ook doet op dit album uit 1967 met allemaal nummers van zijn eigen hand. Zeer vermakelijk.
Beide prachtig. ![]()