Vrijdag Plaatjesdag 2025

Mag er een Vlaamse elpee bij. Ja hé.

17 likes

Fijn weekend!

19 likes

Zeker en vast !

1 like

Weer een paar leuke plaatjes gescoord bij de kringloop. Ditmaal bij Rataplan Purmerend, waar ik voor mijn werk in de buurt was.
Deze klinkt perfect, maar helaas komt het prachtige gitaarspel van Harry Sacksioni nauwelijks boven het gekraak uit op mijn andere vondst, de elpee ‘Vensters’…
Ach, voor 1 euro was het de gok waard.

Mochten er liefhebbers zijn van oude 78 toeren platen - genre klassiek, bij de kringloop in Volendam hebben ze net een partij van enkele honderden binnen gekregen…

13 likes

Nog naar het concert geweest twee weken geleden?

Vorige week plaatste ik een album van de acoliet van Stan Kenton, gisteren bij Sounds kwam ik deze van de mentor zelf tegen. Kenton had bij nader inzien geen reden om breeduit te lachen, want de totaal onderkomen ballroom in Balboa Beach die hij met eigen geld liet opknappen werd bijna zijn ondergang. Het was 1958, en het publiek kwam nog maar mondjesmaat naar zijn spectaculaire band luisteren, want ja, Elvis, hè? Vandaar dat hij tot aan zijn dood een orkest moest leiden om geld te verdienen. De muziek is er op deze cd gelukkig niet minder om, de band speelt de sterren van de hemel.

14 likes

14 likes

12 likes

Weekend# plaatjesdag# plaatjes inspiratie :ok_hand:

11 likes