Nice!
Mooie plaatjes
Eentje uit het left field: Beverly Kenney, een zeer getalenteerde zangeres die midden-eind jaren 50 als een van de grootste beloften van het Great American Songbook werd gezien (ze schreef zelf een nummer “I Hate Rock 'n Roll”

Ze werkte samen met zo’n beetje de allergrootsten. In een TV optreden uit 1959 in de show van Hugh Hefner, Playboy’s Penthouse, zingt ze met hem een duet, het enige dat op internet te vinden is. Ze komt breekbaar maar toch zelfverzekerd over, een volmaakt gevormde zangeres! Zeker de close-ups van haar zijn geweldig.(https://www.youtube.com/watch?v=UuUyDmeWmRg).
Helaas pleegde ze een aantal maanden later zelfmoord op 28-jarige leeftijd. Ze liet 6 lp’s na die alle inmiddels zijn heruitgegeven op cd.
Goedemorgen plaatjesvrienden.
Deze is wel eens vaker langskomen maar omdat ik vandaag zin had in een lekkere antieke bak herrie deze nog eens uit de kast getrokken.
Als je al niet wakker bent, ben je dat nu snel.
Deze ochtend laat ik de vlinders nog eens vliegen in A garden off Eden, oftewel, als je niet zo heel goed uit je woorden kunt komen, In-A-Gadda-Da-Vida
Moest ff die drumsolo zoeken ( niet de originele )
Wat bedoel je hiermee Dan?
Hoor liever het hele nummer met alles eromheen.
Goedemorgen,
Ik heb als kind altijd gedacht dat Jim Reeves een zingende piloot was.
Ik was een jaar of vijf toen mijn oudere broer het afgebeelde singletje van Jim Reeves kocht. Jim Reeves was zo ongeveer het ruigste wat bij ons in huis qua muziek toegestaan was, en mijn broer vertelde dat die meneer op het hoesje omgekomen was bij een vliegtuigongeluk. Dat maakte toen veel indruk op me en in mijn onwetendheid (tja, 5 jaar oud) heb ik daarna altijd gedacht dat hij piloot was en dat dat rode jasje zijn pilotenuniform was. Dus voor mij was Jim Reeves sindsdien de Zingende Piloot in plaats van een countryzanger die ook een vliegtuigje kon besturen.
Onlangs viel mij op dat ik een country singletje van Eddy Arnold heb waarop die hetzelfde jasje draagt als Jim Reeves. Misschien was Eddy Arnold ook piloot……
Tijdje afwezig geweest hier. In aanloop naar NSJF morgen, de platenspeler weer in de aandacht.
Fijne plaatjesdag
Vet
Mijn eigen uurwerk van de Certina en een beetje Photoshop