Vrijdag Plaatjesdag 2025

Plaatjesdag :arrow_up:

15 likes

Goedeavond muziekvrienden,

Aan de late kant wellicht, maar met een geweldig album. Het eerste nummer is Hurricane, ik had dit nummer op single, maar het nummer duurt 8,5 min.
Op kant a begon het nummer en na ruim 4 minuten ging het nummer op kant b verder. Geweldig!

16 likes

Heerlijke film en een goede soundtrack :+1:
Moet maar eens zoeken of ik deze nog ergens opnieuw kan kijken.

8 likes

T’is wederom vrijdag dus…
Ditmaal met afstand mijn alltime favoriete zangeres

13 likes

Goedemorgen,

Deze lp uit 1966 heb ik in eerste instantie gekocht voor de mooie hoes, maar de muziek is ook prima, voornamelijk deep soul ballads. Carla Thomas is de dochter van Rufus Thomas en geen familie van Irma Thomas.

Fijne dag.

16 likes

Goedemorgen muziekvrienden.

18 likes

Mooie plaatjesdag! En een fijn weekeinde alvast.
Deze classic verveeld nooit! En klinkt uitmuntend…

17 likes

Als je nog niet wakker bent, ben je dat hiermee zo.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

17 likes

14 likes

17 likes

Goed idee, @pasd , The Pretenders!:musical_note::guitar::notes:

Met nog steeds de NA om de pols.:smiling_face:

Fijne plaatjesdag, iedereen!

17 likes

Maak er een mooie en muziekale dag van.

15 likes

Uit mijn DJ tijd. Undergound resistance EP, in die tijd zeker geen mainstream. Deze nummers zijn een mooie tussenstap tussen de tijd van Acid naar Techno en Mellow.

Met titels die in die vredige tijd meer rebels waren, tegenwoordig zou dit een meer donkere lading meekrijgen…

Deze plaat draait vanuit het midden naar buiten èn op 33 toeren. Twee valkuilen waar je in je set goed de mist in kon gaan. Daarom heb ik dat toen met stift op het label gemarkeerd

12 likes

Die HGP past overal bij :+1:t2:

1 like

Even geen vinyl bij de hand maar wel een plaatje van één van m’n favorieten. Small change van Tom Waits

13 likes

Een ongelukkige vrijage tussen een soulzanger en twee orkestarrangeurs uit de vooruitstrevende jazz-school levert deze twee lp’s op een cd op. Iedereen doet zijn best, het zijn allemaal professionals, maar je hoort dat het nooit echt helemaal lekker bij elkaar komt. Sam Fletcher verdween in 1967, vlak na het uitkomen van de 2e lp, na een veroordeling voor cocaïnegebruik in de cel en zijn carrière kwam vroegtijdig tot een einde.

13 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

14 likes

Brad Pitt vibes vandaag :sunglasses:

2 likes

13 likes

14 likes