Vrijdag Plaatjesdag 2025

Fijne plaatjesdag ! En alvast een goed weekeinde. Mark op de spinner, eindelijk op vinyl

20 likes

Lekkerrrr Fatboy Slim hoort natuurlijk op vinyl.

18 likes

Goed weekend!

16 likes

Plaatjesdag :wink:

14 likes

18 likes

16 likes

Non-practicing intellectual. — Thanks to everyone who has  commented/messaged me!!...

Beste plaatjesvrienden. Morgen mag ik mezelf een dagje vermaken, in Leeuwarden centrum. Ik wil uiteraard even naar een platenzaak. Maar waar moet ik zeker even gaan kijken? Iemand een goede tip?

The Vinyl Paradox: Why independent record stores are struggling despite the  boom in physical media | Euronews

Vlag van Leeuwarden - Wikipedia

3 likes

13 likes

10 likes
4 likes

13 likes

Heb 'm alweer heel wat jaartjes op cd.(1987 gekocht…)

1 like

T’is wederom vrijdag geworden.

Een mooi en bovenal muzikaal weekend toegewenst lieve HF’ers

18 likes

Mooie vrijdag en een prachtig weekeind, vandaag met alpha blondy beginnen.

15 likes

Om het leven van Edward Reekers te vieren, die ons op 68 jarige leeftijd ontvallen is vandaag deze.
De beste man heeft een flink aandeel gehad in het prettig maken van mijn jongere jaren.
Edward R.I.P.
En voor ons allemaal, Fijne plaatjesdag.

21 likes

De Hunters met een jonge Jan Akkerman.

17 likes

Fijne vrijdag!

17 likes

En met fotohoesje:

15 likes

Goedemorgen,

Hope is een concept-album van de Canadese band Klaatu. In het kort gaat het over ruimtevaarders die stuiten op de restanten van een beschaving die ten onder is gegaan aan haar eigen grootheidswaan. De enige die over is gebleven, is de vuurtorenwachter die dag in, dag uit zijn vuurtorenlicht nog laat branden als waarschuwing, maar ook als teken van hoop voor de toekomst. Hoe poëtisch!
Er was destijds heel weinig over de band Klaatu bekend, ook omdat de bandleden niet genoemd of afgebeeld werden op de hoes en het gerucht ging toen dat het de Beatles waren die onder een andere naam weer samen waren gekomen. En de muziek deed er soms een beetje aan denken. Maar inmiddels weten we beter.
Soms een beetje bombastisch, maar vaak ook erg mooi. Typische jaren 70 symfonische popmuziek.

Fijne dag!

17 likes

15 likes