Fijne plaatjesdag vrienden en een mooi weekeinde alvast!
Niet het weer ervoor maar toch deze toppert.
Goedemorgen lieve HF’ers
vandaag maar eens deze muzikale snarentovenaar uit m’n platenkast getrokken.
Mooi muzikaal weekend
Hoi Plaatjesvrienden.
Vandaag de allereerste cd die ik ooit kocht, weliswaar Samen met 3 andere, maar toch.
En nog steeds een plezier om te horen.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Crosby, Stills, Nash & Young – 4 Way Street (1971)
Vandaag iets bijzonders op de draaitafel: 4 Way Street, het legendarische live-album van Crosby, Stills, Nash & Young. Een rauwe, eerlijke registratie van vier muzikale grootheden op het hoogtepunt van hun kunnen het is soms harmonieus, soms messcherp, maar altijd echt.
Van het ingetogen “Helpless” tot het vurige “Southern Man” , dit album ademt de energie van een tijd waarin muziek nog iets te zeggen had. De interactie tussen het publiek en de band, de imperfectie van de live-opnames. Dit alles draagt bij aan die unieke sfeer die je alleen in de vroege jaren ’70 vindt.
Een mooi moment om even stil te staan bij hoe goed sommige dingen blijven, zelfs na meer dan vijftig jaar.
![]()
Goedemorgen,
Magazine was een post-punk band die tussen 1977 en 1981 vier albums heeft gemaakt. De muziek doet me altijd een beetje denken aan Joy Division, ook uit diezelfde periode, maar dan op een wat minder zwaarmoedige manier. Het zal dan waarschijnlijk ook geen toeval zijn dat de producer van Joy Division, Martin Hannett, ook een album van Magazine heeft geproduceerd. De zanger, Howard Devoto, zag er destijds wat creepy uit, als een iets normalere versie van Johnny Rotten. Maar ja, het was ook post-punk. Van het eerste album komt de single “Shot by both sides”. Ik twijfelde of ik de album- of de singleversie zou posten, maar heb gekozen voor de singleversie, want die klinkt net wat sneller en wat ruiger.
Fijne dag.
Mooi gesproken! ![]()
Goedemorgen platenvrienden.
James Ingram op de speler, muziek uit de fase dar de disco overging naar de R&B.
De Stones en de Casio G-Shock: onverwoestbaar! ![]()
Zo zie ik het ook.
Fantastische zanger i like it