Vrijdag Plaatjesdag 2025

Fijn weekend allemaal!!

14 likes

En Fly like an eagle die deed het ook goed.
Maar die staan beide niet op dit album.

10 likes

Altijd nieuwschierig als er iets voorbij komt waar ik nooit van gehoord heb.
Dit was weer iets waar ik naar moest blijven luisteren het hele concert gekeken :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Ik wil alle muziekvrienden bedanken die hun top 5 albums hebben gedeeld in dit mooie topic.
Ik ben er in ieder geval veel wijzer van geworden.
Nogmaals mijn hartelijke dank voor de gedane moeite.

2 likes

Geldt dit maar voor 1 week. Ik wil dit gerust binnenkort eens doen, maar ik wil de juiste albums kiezen. Van 3 ben ik al zeker maar 4 en 5 moet ik nog overdenken.

1 like

22 likes

Met zo’n mooie maan aan het firmament is het natuurlijk de hoogste tijd om te luisteren naar de prachtige muziek van haar achterkant. Dus …

Mooi luisterweekend lieve HF’ers

24 likes

Goedemorgen allemaal.
Vandaag maar eens beginnen met een stukje complexe progrock uit Zweden.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

19 likes

Plaatjesdag! Met stevie, altijd lekker. Mooi weekeinde.

24 likes

Goedemorgen,

Vandaag dit schitterende singlehoesje! Op en top sixties! Hier in Nederland zijn wij vooral in de 60er jaren wel verwend geweest met mooie singlehoesjes. In Engeland hadden de singletjes tot de 70er jaren alleen bij uitzondering een fotohoesjes, en ook in Amerka werden singles meestal in neutrale of labelhoesjes (company sleeves) verkocht. In België hadden ze vaak enkele velletjes in een plastic mapje, dus een hoesje zonder achterkant. Frankrijk had ook wel fotohoesjes, maar waar Nederland altijd erg open stond voor buitenlandse muziek, lag in Frankrijk toch de nadruk meer op de eigen Franse muziek (als ik mag afgaan op het aanbod op Vinted). Onze oosterburen hadden ook al vroeg hele mooie singlehoesjes, maar helaas was daar vaak de schoonheid van de singlehoes omgekeerd evenredig aan de schoonheid van de muziek…
The Wildweeds was een Amerikaanse blue eyed soul band, vandaar het Chess label, en deze single is uit 1967.

En een fijne dag!

15 likes

18 likes

Vandaag op de draaitafel : Barclay James Harvest

Plaatjesdag, dus tijd om weer eens iets te delen wat niet alleen een close-up van een uurwerk is. Vandaag match ik mijn favoriete tijdmachine met een absolute parel uit mijn platencollectie: “Everyone Is Everybody Else” van Barclay James Harvest. Man, die plaat uit '74… symfonische rock op zijn best.

Je kent het wel, van die muziek waarbij de tijd even helemaal stil lijkt te staan, of juist voorbij vliegt zonder dat je het doorhebt. Mijn horloge doet z’n best om bij te blijven, maar bij tracks als ‘Paper Wings’ vergeet ik bijna de tijd. Ideaal om een beetje te :melting_face:wegdromen terwijl de seconden stiekem wegtikken.

18 likes

17 likes

Omdat Mario vorige week een paar nummers miste heb ik deze maar eens opgezocht, dit is de eerste CD die ik ooit kocht. Dit is zo lang geleden dat ik nog moest ontdekken welke muzieksoort ik mooi vind.

Fijn weekend.

19 likes

He, die heb ik ook!
Schitterende muziek! Ik vind vooral “For no one” gewelding met dat zware mellotron-geluid en die psychedelische wah-wah gitaar aan het eind. Werd vroeger veel op Radio Caroline gedraaid, samen met “Child of the universe”.

2 likes

Radio Caroline, dat roept ook weer beelden op van lang vervlogen tijden en de gouden jaren van de muziek. “Child of the Universe” is ook zo’n iconisch nummer. Heerlijk om te zien hoe muziek, net als horloges, mensen over generaties heen kan verbinden. Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Caroline… mooie tijden. Ik heb nog op de Ross Revenge gezeten ten tijde van de tweede Caroline periode.

1 like

Fijne plaatjesdag, muziekvrienden!:musical_note::guitar::notes:

20 likes

20 likes

Een keer een andere grootheid.

21 likes