Vrijdag Plaatjesdag 2025

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

:notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes::notes:

19 likes

Vorige week is Garth Hudson overleden, eerder voorafgegaan door Richard Manuel (1986), Rick Danko (1999), Levon Helm (2012) en Robbie Robertson in 2023. Nu hun leermeester erbij is zijn ze Daarbóven ook gewoon The Band natuurlijk!

19 likes

Was een tijdje geleden…

Goed weekend mannen.:facepunch:

15 likes

15 likes

De Rolex onder de trombonisten, Urbie Green, heeft naast zijn werk als “sideman” bij vele ensembles, ook een aantal eigen albums onder eigen naam opgenomen die bij het Spaanse liefhebberslabel Fresh Sound prachtig gerestaureerd zijn en heruitgebracht op één cd. Een ware alleskunner met een mooie, volle toon en een fabelachtige techniek, omringt hij zich hier met de crème-de-la-crème van West Coast jazz musici voor een dik uur luisterplezier. Fijn weekend allen!

13 likes

De Beatles hebben een aantal van hun nummers ook in het Duits opgenomen (“Ein harter Tag”, “sie liebt dich”). Niet eens in zo’n heel slecht Duits accent. Erg leuk om te horen.

1 like

Ze hebben natuurlijk ook een tijdje in Hamburg gezeten als een soort begeleidingsgroep van Tony Sheridan. Ik heb nog een singletje uit die tijd op het Duitse Polydor. Ze staan vermeld als The Beat Brothers:

14 likes

Ik heb de trombonist Roswell Rudd in het oude BIM-huis nog meegemaakt. In het modernere genre blies die gast mij helemaal omver (letterlijk en figuurlijk), ongelofelijk :sunglasses:

2 likes

Heerlijk album van Cale :ok_hand:

1 like

Zeker weten! :notes: :+1:

Aan de late kant maar vanavond aan het relaxen met the flaming lips!
Fijn weekend!

14 likes

Geen vrijdag, toch plaatjesdag

Man or astromen :man_dancing:

12 likes

nu met horloge

11 likes

De enige Vrijdag plaatjesdag 07-02-2025 ooit is begonnen .
Dat ga ik vieren met een vrij prominent lid van de club van 27.
Waarschijnlijk helaas een van de oprichtsters.
Geniet van Janis en geniet van deze plaatjesdag muziekvrienden.

20 likes

17 likes

21 likes

Goedemorgen,

Dimmu Borgir is een Noorse Black Metal band die al sinds 1993 bestaat. In het begin waren de teksten nog in het Noors, maar om ook niet-Noorse fans te kunnen bereiken, is na een paar jaar overgeschakeld naar het Engels. Door de die-hard Black Metal fans worden ze een beetje met de nek aangekeken omdat de band na verloop van tijd meer de richting van de symfonische Black Metal op is gegaan. Op de laatste albums worden ze steevast begeleid door een groot koor en symfonieorkest, en ik vind dat orkestrale en bombastische geluid schitterend! Onderstaand nummer, “Progenies of the great apocalypse", is van Death Cult Armageddon uit 2003. Daarna kwamen een paar mindere albums, maar het laatste, Eonian, alweer uit 2018, is weer van prima kwaliteit.

Fijne dag.

17 likes

Goedemorgen liefhebbers.

Fijne dag!

17 likes

Fijne plaatjesdag muziekliefhebbers! :saluting_face:

20 likes

Vorige week in delft gescored. Leuke stad met een goeie platenzaak-dichtheid daar (3). Aanbevolen hoor :+1:t3:

18 likes