Vrijdag Plaatjesdag 2025

17 likes

Mooie bijdrage weer!
En ook een heerlijk nummer dat nog verder de hele dag in het hoofd blijft zitten.
Voor mij anders dan voor de anderen: mijn singeltje had een korte, maar toch te lange tijd op de verwarming gelegen naast de pick up en had daardoor een dikke hobbel gekregen
Dat in combinatie met afspelen zorgde voor een heftig swingende toonarm en een absoluut jankend gezang van de eiland broertjes.
:rofl:

3 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Mountain live met een van de mooiste albumcovers die ik heb. Het artwork is van Gail Collins, de vrouw van bassist Felix Pappalardi.
Mijn horloge heb ik discreet in het midden gelegd :smiling_face:

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note: :mount_fuji: :notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

14 likes

Top!

1 like

J.J. Cale

Ik kan wel stellen dat hij mij all-time favoriete artiest is.
Zo’n relaxte en laidback stem en muziek heb ik (nog) nooit bij een andere artiest gehoord.

Al komt Gordon Lightfoot heel, héél dicht in de buurt!

20 likes

18 likes

19 likes

Goeie tip😉

1 like

Fijne plaatjesdag, muziekvrienden!:musical_note::microphone::musical_keyboard::guitar::drum::saxophone::notes:

18 likes

Haha, herkenbaar.
Ik had ooit een exemplaar waarbij het gat niet precies in het midden zat. Dat had ongeveer hetzelfde effect.

Jij bent een kenner! Althans, dat vind ik.

1 like

:blush:

1 like

7 likes

De helft van mijn muziekcollectie is filmmuziek en dit is een fantastische score (veel beter dan de film waarvoor hij werd gemaakt).

16 likes

15 likes

Mooi man. Een van mijn allereerste elpees.
Toen moest ik mijn smaak nog volledig ontdekken.

1 like

Dank Eddie, is er eentje van mijn ouders, goeie verzamel-LP. :+1:
Ik ben nogal een oude ziel wat muziek betreft dus ik kan volop genieten van deze.

1 like

Beter laat dan nooit.

17 likes

Ik leerde the Isley Brothers kennen via This old heart of mine, rond '86, toen het nummer al 20 jaar oud was. Heerlijk de Motown muziek uit die tijd geschreven door Holland Dozier Holland, die nog vele andere hits zouden schrijven. Ik was ze wat vergeten, ga eens terug een album streamen van hen dankzij jouw bijdrage. :+1:

1 like

Op een rommelmarkt in Middelburg kocht ik ooit dit album op vinyl. Die bleek behoorlijk grijs gedraaid maar ik vond Carla Thomas meteen geweldig, zodat ik vervolgens deze Atlantic-heruitgave op cd van de oorspronkelijke Stax-lp kocht. Alleen de hoes was me overigens de twee gulden (jaja) al waard.

12 likes