Vrijdag plaatjesdag 2026

Oops, bijna vergeten :relieved:

Mooi paasweekend lieve HF’ers

18 likes

Ik hou heel veel van The Beatles maar ook van:

6 likes

Plaatjesdag! Classic op de draaitafel.

18 likes

Nu deze:

(sorry, geen foto van mijn horloge erbij - ik heb de CD op mp3 geript, origineel ligt bij m’n moeder)

9 likes

21 likes

Goede Vrijdag Plaatjesdag

16 likes

Fijne plaatjesdag!:musical_note::guitar::notes:

19 likes

En hier nog een paar singlehoesjes:

13 likes

Zo, vrijdag is alweer begonnen, gelukkig is dat op het moment (nog) een vrije dag voor mij. Ik heb weer een paar albums uitgekozen.

The Who - Who’s Next. Tijdens een stage, nu weer al 3 jaar geleden, heb ik op een ochtend voor het eerst Kiss Alive 1 en daarna deze plaat geluisterd tijdens het werken. Ik vond deze plaat zo mooi en goed gelukt, dat ik 'm vorig jaar heb gekocht. Ik heb zowieso een Who-binge gehad gisteren. Nog steeds een van de meest legendarische bands ooit.

Grateful Dead - Skeletons From The Closet. Ik ben (nog) geen echte Deadhead, maar ik vond al wel een paar nummers leuk, dus heb ik deze verzamelaar gekocht voor een paar euro. Uiteindelijk goede muziek, waarvan ik eerst dacht dat ik het maar niks zou vinden!:sweat_smile:

The Three Tenors In Concert 1990. Ik heb laatst een paar foto’s van Pavarotti’s horloges in het Bekende-personen-en-horloges-topic geplaatst en daardoor ben ik Opera-muziek gaan uitproberen. Ik ben het echt steeds mooier en mooier gaan vinden, dus heb ik er ook een paar CD’tjes van gekocht. Dit album is bestempeld als “Meest Verkochte Klassieke Album” met 10 tot 15 miljoen verkochte albums over de hele wereld, dat vind ik best wel indrukwekkend.

Om de pols had ik gisterennacht niks, maar ik had snel even een horloge nodig voordat ik de deur uit moest, dus had ik deze Casio A159 snel meegepakt. Vandaag zal ik die ook wel even dragen, omdat ie zo fijn en licht van gewicht is, maar ook omdat dit een van de weinige horloges in mijn verzameling is die nu goed ingesteld staat op de zomertijd😅

Fijne plaatjesdag, allemaal!

14 likes

Schitterende verzameling.

2 likes

Ted Heath begon als broekie met trombone spelen, en al gauw werd hij een van de meest geëngageerde musici in de vooroorlogse Britse dansorkestenwereld. Na een ontmoeting met majoor Glenn Miller in 1944 wist Heath het zeker: ik ga een eigen band beginnen. Tussen 1945-1969 leidde hij een van de allerbeste swingbands, de eerste Europese band die in 1956 op tournee mocht door de VS, en die vele singletjes (vaak erg commercieel) en lp’s opnam (meestal muzikaal veel interessanter), die vrijwel allemaal sinds 2000 zijn heruitgegeven op Vocalion. Deze twee concept-albums uit 1958 behoren tot mijn favorieten.

14 likes

Niet helemaal meer het geluid wat mijn MG-B maakt, maar wel heel grappig!

1 like

Goed weekend.

16 likes

15 likes

Heerlijke plaat!

1 like

19 likes

Zeker! Ben benieuwd hoe dat in Paradiso is in mei!

1 like

Ik weet dat jij een enorme collectie sngeltjes hebt maar draai jij deze ook nog?
Heb er zelf ook wel een paar honderd maar als ik ze ga draaien merk ik wel dat ik het na een half uurtje zat begin te worden om telkens een andere op te zetten.
In mijn jeugd had ik twee draaitafels en een mengpaneel en vermaakte mij dan uren lang met het draaien.

6 likes

Ja, dat klopt, heb ik ook. Als je je singletjes aan het draaien bent, kan je eigenlijk niks andes doen, want na 2 of 3 minuten moet je weer een andere opzetten. Vroeger had je zo’n soort omgekeerd paraplu-systeem waarbij je 10 singles na elkaar automatisch op de draaitafel kon laten ploffen. Maar na een uurtje draaien, ben ik het ook wel weer zat. Wat ik nieuw binnen heb, draai ik wel, maar als ze eenmaal in de kast staan, komen ze er meestal niet meer uit, behalve voor bijvoorbeeld Plaatjesdag :grin:

4 likes

Ik weet het…

Goed weekend.

16 likes