Vrijdag plaatjesdag 2026

Vandaag maar 2Pac eens draaien, jeugdsentiment.
Mooie vrijdag plaatjesdag en aansluitend het weekeinde.

18 likes

Klopt als een bus

Mooi weekend lieve HF’ers

19 likes

Ik las hierboven het woord jeugdsentiment.

Nou, dat dus.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

18 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Met deze Seiko als horloge van de week even een boompje opzetten welke plaat ik ga draaien:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes: :wood: :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

17 likes

19 likes

Fijne plaatjesdag.

16 likes

Goedemorgen,
Return To Forever is een zgn jazz-fusion band, met als leden op dit album Chick Corea (toetsen), Al Di Meola (gitaar), Lenny White (drums) en Stanley Clarke (bass).

Als je er niet van houdt, is het zenuwen-muziek, maar ik kan het wel waarderen. Het is volledig instrumentaal, en vroeger zette ik deze lp altijd op als ik Sinterklaas gedichten moest schrijven. Op de één of andere manier kreeg ik inspiratie door de muziek. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom….

Als Zappa fan zijn er natuurlijk weer een paar links: op “Peaches III”, het laatste nummer van Tinseltown Rebellion, zegt Zappa: “Let’s hear it for another great Italian, Al Di Meola, ladies and gentlemen”, als Warren Cuccurullo een gitaarriff van Al Di Meola imiteert. En aan het eind van “Packard Goose”, het laatste nummer van Joe’s Garage bij weer zo’n soort riff wordt gezegd: “What tone! Sounds like an Elegant Gypsy” (en Elegant Gypsy is de titel van een album van Al Di Meola).
Fijne dag.

17 likes

Vandaag back to the 80s. Fijn weekend! :sun_behind_small_cloud: :v: :notes:

19 likes

Hoeveel opnames heb je waar je zelf nog bij bent geweest? Deze meneer heb ik verschillende keren gezien

15 likes

De oude meester staat weer op.

Fijne plaatjesdag allemaal.

18 likes

16 likes

17 likes

Fijne plaatjesdag!:musical_note::guitar::notes:

15 likes

16 likes

Zoveel goede inspiratie hier, Clash, Purple, Madonna, Springsteen, 2Pac. Maar goed, ik had al een selectie gemaakt gisterenavond, dus daar hou ik me aan!

The Who - Odds And Sods. Studio-outtakes die nooit op albums terecht zijn gekomen, interessant. Nummers zoals “I’m The Face” uit de tijd dat ze nog The High Numbers heetten, maar ook “Leaving Here”, dat ik eerst als livecover van Motörhead kende, maar wat schijnbaar nog ouder dan beide bands is. Maar ook de studioversie van het welbekende nummer “Summertime Blues” wat op Live At Leeds verschenen is, hetzelfde geldt voor “Young Man Blues”.

The Rolling Stones - Get Yer Ya-Ya’s Out! . Een welbekende liveplaat die anderen hier eerder ook gepost hebben, voor mij is deze gisteren bezorgd met de post. Ik had laatst in een kringloopwinkel een thuisopname-cassette gekocht met op de ene kant Deep Purple en op de andere kant dit album, of het de complete LP was weet ik niet, maar daarom wou ik nog wel eens het hele album bezitten.

The Opposites - Begin Twintig. Het tweede album van een groep die zeker niet mag ontbreken in het rijtje van goede nederlandse hiphop-groepen uit de jaren '90/'00, naast bijvoorbeeld de Osdorp Posse en Opgezwolle. Deze groep heeft klassiekers uitgebracht zoals Slapeloze Nachten, Dom, Lomp en Famous en het New Kids-themanummer Broodje Bakpao. Ik kwam het gisterenavond in de kast tegen en had er wel weer zin in, de laatste keer dat ik dit gedraaid heb zal wel weer een jaar geleden zijn.

Paul Weller - Heliocentric. Ik heb dit album eerder dit jaar een keer gekocht en vervolgens nog steeds niet gedraaid. Wat ik kan verwachten weet ik niet, dus ik ben zeer benieuwd.

Om de pols zat eerst een (te grote) Pagani Design Datejust-hommage, maar voor vandaag heb ik iets anders uitgekozen. Een Casio Marlin H101, ooit voor iets van een euro in een kringloop gekocht. Het glas is gekrast en heeft een klap gehad, het kastje heeft battle-scars en het originele stalen bandje was te groot en goed gerekt, dus ik heb er een leren bandje opgezet. Voor de rest is er niks mis mee!

Zo, dat was een hele hoop tekst, bedankt voor het lezen. Fijne plaatjesdag, allemaal!

16 likes

17 likes

Leuke vondst uit de kringloop van Amersfoort!

19 likes

14 likes

Saxofonist Frankie Trumbauer is een van de richtingbepalende figuren in de jazz. Zijn lichte, vibratoloze toon en briljante techniek waren van grote invloed op Lester Young en Charlie Parker. Hij werd beroemd in het nog beroemdere orkest van Paul Whiteman (op de foto zit Frank in het vliegtuig dat hij van Paul, de leunende dikkerd, cadeau kreeg; Trumbauer was tijdens WOII instructeur bij de Amerikaanse luchtmacht) en maakte vele combo-opnamen met zijn vriend en orkestgenoot, de vroeg overleden Bix Beiderbecke, die tot de klassieke opnamen van de vroege jazz behoren. Liefhebberslabel The Old Masters (TOM) heeft de opnamen zonder Beiderbecke (die te kust en te keur zijn te vinden) op drie welgevulde cd’s uitgebracht.

11 likes

Pff afgelopen zaterdag een single van Led Zeppelin op de rommelmarkt €35… :neutral_face: