Vrijdag is voor mij geen vaste vrije dag, maar dit is wel fijn opstarten: Nick Lowe.
Goedemorgen muziekvrienden,
Vandaag in de ban van de sacd’s.
Ik heb er verschillende en klinken allemaal geweldig, je hebt dan natuurlijk wel een sacd-speler nodig hé.![]()
Vandaag een mooi album van onze Boudewijn.
Veel luisterplezier allemaal.
Wat een album @Harpoen ![]()
Stond eigenlijk vandaag op mijn lijstje, maar greep mis in mijn bescheiden verzameling vinyl.
Volgende vrijdag dan maar die groene dubbelaar van heer Wonder ![]()
Wat een geweldige bijdrage.
Dank hiervoor. Met zulke verhalen maak je van zo’n tranentrekker nog een leuk stuk muziek.
De herinnering die ik hieraan heb is ook nogal bizar.
Ik was toen als dienstplichtige gelegerd op kamp Hohne in Duitsland.
Onze radio’s stonden vastgelijmd op de BFBS. De zender voor de Britse troepen in Duitsland.
Toen ik op een Zaterdag wakker werd en de radio aanzette knalde keihard het Smurfenlied uit de speakers.
Wat bleek, op Zaterdagochtend draaide de BFBS alle nr’s 1 van Europa en op dat moment stond de vader hiermee nr 1 in Nederland.
Bedankt!
En dan te bedenken dat het Smurfenlied er in bijna alle talen is…
Ik heb veel foute singles, maar het Smurfenlied gaat me toch iets te ver ![]()
En nog een leuk weetje: in Manuela moet Jacques Herb af en toe snikken en zingt hij met soms overslaande stem. Dat is niet gespeeld, hij was echt aangedaan door het lied en dacht dat hij hierdoor de opname verpest had. Maar Vader Abraham (de producer van het lied, daar hebben we hem weer), vond het zo mooi en authentiek dat hij het er in gelaten heeft.
Ha, het is alweer vrijdag! Tijd om wat muziek te gaan draaien.
Madness - One Step Beyond. Ik had gisteren omdat ik me verveelde een hoop Ska geluisterd op spotify, dus daarmee ga ik vandaag nog even verder! Wat is dat toch een vrolijk genre.
Van Halen - Fair Warning. De meest duistere plaat die deze legendarische band ooit heeft gemaakt. Dat gitaarspel van Eddie is zo goed, ik ben hier nog steeds een gigantische fan van.
Jeff Beck - Wired. Ik had van de week een liveopname van het nummer You Know What I Mean op youtube geluisterd, afkomstig van Blow By Blow. Vervolgens heb ik dat hele album geluisterd, ik wist al dat Jeff Beck een legende was, maar dit was echt een mindblowing-plaatje hoor! Ik had Wired een half jaar geleden in een kringloopje gekocht en toen geluisterd, en toen vond ik het al gaaf. Nu ga ik het dus nog een keer luisteren.
The Velvet Underground. Het derde album van een interessante band. Volgens wikipedia werd hier de vorige stijl van de vorige twee albums ingewisseld voor meer rustige ballads en normale rocknummers. Ik heb wel een paar nummers gehoord van dit album, maar nog nooit in z’n geheel geluisterd, dus dat gaat vandaag de eerste keer worden.
Om de pols zit een Timex Ironman, maar dat is moeilijk te zien vanaf boven, dus nog even een plaatje vanaf de zijkant.
Fijne plaatjesdag, allemaal!
Dan is ‘jeff beck @ ronnie scott’s’ een echte aanrader.
Pakweg 100 minuten ‘eargasm’ ![]()
Dankjewel voor de tip!
Yep, er is maar één nummer wat ik skip!
Welke?
The Santa Clause Jingle Bells
Ik wist niet eens dat ze dat nummer gemaakt hadden, die zet ik in m’n kerstlijstje op spotify😅
Jeri Southern was een klassiek geschoolde pianiste en vocaliste die tussen 1950-1960 een bekende “musician’s musician” was, maar bij het grote publiek niet echt doorbrak omdat ze vaak eigen, en dus onbekend, materiaal opnam en weigerde zich voor het commericiële karretje van de grote studio’s te laten spannen. Op vrijwel alle opnamen begeleidt ze zichzelf op de piano (soms ondersteund door combo’s, soms door wat grotere orkesten). Begin jaren '60 had ze genoeg van de muziekindustrie en heeft ze nooit meer een noot voor publiek gespeeld en gezongen.
Ik hoorde haar nummer “I Thought of You Last Night” tijdens de film “Can You Ever Forgive Me” met zo’n typisch nummer dat je, in de passende setting, naar de keel grijpt (net zoals Ronnie Hilton’s “The Wonder of You” in The Crown (seizoen 2, afl. 7)).