Goedemorgen muziekvrienden,
Even wakker worden met het nummer Cannonball van deze geweldige band.
Alvast een woest weekend.
Vers van de pers…een heel lekker Nederlands bandje nu met een live plaat.
Ken je ze niet? Dan zeker even kennis maken op Spotify of beter: een concertje bezoeken.
Dawn Brothers!
Goedemorgen,
Heerlijke relaxte soul, deze lp uit 1972, een beetje vergelijkbaar met de muziek van Marvin Gaye en Curtis Mayfield uit het begin van de 70er jaren. Het titelnummer is natuurlijk ook bekend geworden door Tina Turner. Op twee na zijn alle songs door hemzelf geschreven. Nog een ander bekend nummer is “How can you mend a broken heart”, een cover van de Bee Gees. Overigens vind ik het opvallend hoeveel nummers van de Bee Gees gecoverd zijn door soul artiesten.
Hieronder een schitterende live opname van het titelnummer (vele malen beter dan de studio-versie; het komt van uit zijn tenen!).
Fijne dag!
Vandaag is de jaarlijkse lintjesregen. ![]()
Iemand die in mijn ogen ook een lintje verdient is deze gigant, voor al zijn verdiensten voor de nederhop. Eerst in Opgezwolle en daarna solo en in diverse gelegenheidsduo’s en collectieven.
![]()
Maak er een mooi weekend van! ![]()
Mis ik een geluidsdrager (cd, lp of zoiets), of zie ik hem niet?
Ugh nee, ik zat in het verkeerde topic. Sorry!
Haha, ik dacht dat het humor was. Een tekeningetje kan een plaatje zijn.
Zojuist is ook hier het weekend begonnen. Soundtrackdagje vandaag - en deze past toevallig bij het horloge. ![]()
Transformer is zo’n goed album!
Vandaag even maar twee plaatjes voor nu, want ik heb een drukke middag voor de boeg.
Velvet Underground - White Light White Heat. Een zeer interessante tweede plaat van deze band.
Pete Townshend - Empty Glass. Op het moment is dit mijn favoriete soloplaat van Townshend, maar er staat spul tussen dat zo op een The Who-album had kunnen staan. Van de week vanaf Discogs op mijn deurmat beland.
Om de pols zit nu al 5 dagen een leuke oude Pulsar die ik vorig weekend in een kringloop gekocht heb.
Fijne plaatjesdag, allemaal!
Ha, vrijdag plaatjesdag ![]()
Horloge van dienst: ZentRa Electronic ![]()
Bij toeval kwam ik er achter dat afgelopen zondag een grootheid is overleden:
Dave Mason RIP ![]()
Uiteraard lid van Traffic en schrijver van o.a. Feelin’ Alright? Een song die ik heel vaak draaide van Traffic en Joe Cocker, maar ook nu nog steeds draai in de versie van Freddie King live, waarbij zijn zweet zelfs uit de speakers spat ![]()
Satie ![]()
Toevallig gisteravond nog Gnossienne 1 t/m 4 gespeeld ![]()
Met dit voorjaarsweer erbij is het echt genieten