Vrijdag plaatjesdag 2026

Yello - Toy :teddy_bear: :yo-yo: - Kiss The Cloud :kiss: :cloud:

:musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_keyboard: :notes: :notes: :musical_note: :musical_note:

Goed weekend!!!

16 likes

Crowded House momenteel.

18 likes

Mooie warme plaatjesdag. Soms heb je van die platen die nergens over gaan. Zoals deze…
Mooi weekeinde alvast allen.

18 likes

16 likes

Laatste plaatje voor vandaag, het debuutalbum van punkband The Damned uit 1977! Vanmiddag afgeleverd met nog een stapeltje andere albums, ben er heel blij mee.

Fijn weekend, allemaal.

13 likes

Even 'n tip voor de muziekliefhebbers: The Cure live op Pinkpop, nu op NPO3!

10 likes

Dankje, ik ben wel een Cure-liefhebber! Meteen m’n moeder’s Oranjezomer uitgezet🤣

1 like

Het begint buiten langzaam maar zeker iets aangenamer te worden. Dus daar maar even gaan zitten, met een paar noodzakelijke zaken binnen handbereik. :sunglasses:

Ik weet het, nog een paar uurtjes, totdat het echt vrijdag is…:smiling_face:

16 likes

Goedemorgen,
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat in bepaalde landen niet de originele Engelse titel prominent op de voorkant van een singlehoesje stond, maar een vertaling in de eigen taal. Hoe had ik “Take time to know her” van Percy Sledge moeten vinden in een platenzaak als er “Necesitas tiempo para conocerla” op de voorkant staat?
Ik heb het Chat GTP gevraagd en het blijkt meerdere redenen te hebben:

• censuur in bv. Spanje waar het Engels ontmoedigd werd
  • in bepaalde landen sprak en begreep het publiek toen nog nauwelijks Engels, dus met (bv) de Spaanse vertaling van de titel wisten ze enigszins waar het over ging
  • blijkbaar werkten platenzaken daar toen anders dan wij hier gewend waren en zocht men op artiest en catalogusnummer.
    Maar het zijn nu wel leuke collectorsitems.

Het nummer van Percy Sledge heeft een heerlijke dramatische strekking: de ik-figuur raakt verliefd op een dame, maar als hij haar aan zijn moeder voorstelt, is die niet erg enthousiast en zegt: “Take time to know her”. Eigenwijs als hij is, luistert hij niet en trouwt met haar, maar ook de priester tijdens de huwelijksplechtigheid neemt hem even apart en zegt “Take time to know her”. Alles lijkt goed te gaan, tot hij een keer vroeg thuiskomt en haar aantreft met een ander. En dan realiseert hij zich wat zijn moeder bedoelde…
En de foto op het hoesje zegt ook genoeg.

21 likes

Fijne warme plaatjesdag en alvast een goed weekeinde.

19 likes

Ook toen haalden ‘we’ de finale.
Ook toen in een land waar menigeen zo z’n vraagtekens bij had

Mooi muzikaal weekend lieve HF’ers
Enne, hou het hoofd koel

19 likes

Wegens vakantie even geen geluidsdrager bij de hand.
Iedereen weer een heel fijne plaatjesdag gewenst.

6 likes

16 likes

Ha vrijdag plaatjesdag :wink:

Seiko van dienst voor L&M:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes: :sun_with_face: :notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

16 likes

Laat je verrassen, ik was een paar jaar geleden op vakantie in Turkije en daar lag in een restaurantje een LP van Gruppo Sportivo als decoratie.
Dus wie weet … :sunglasses:

Maar een ander mooi plaatje mag ook :white_check_mark:
Fijne vakantie, Eddie :+1:

6 likes

Dank je.
Maar even een plaatje teruggehaald uit plaatjesdag 2021.
Die zal wel niet meer in het collectieve geheugen zitten.
Denk ik dan maar.

16 likes

Fantastische plaat uit 1961 met de mij eerder onbekende trompettist Don Goldie. Briljante techniek, glasheldere toon in alle registers. Lekkere luisterjazz voor deze lome dagen.

13 likes

Zo, vrijdag is er weer. Hier is de selectie voor vandaag.

Ik heb deze week vooral mijn liefde voor (oude) house-muziek weer aangewakkerd, maar vandaag wou ik weer even wat anders.
Paul Weller - Modern Classics. Ik wist niet welke van m’n Weller’s ik moest kiezen, dus dan maar een verzamelaar gepakt.

Eigenlijk hetzelfde idee met The Who - The Ultimate Collection.

Om m’n pols zit nu al voor de derde dag deze Tissot PRC200 die ik van mijn vader “geleend”
( gestolen ) heb. De Invicta Pro-Diver had ik al een week om, dus ik wou weer eens iets anders.

Fijne plaatjesdag, allemaal!

19 likes

Miles Davis: In a silent way

Wat een knaller…als je van het genre houdt

Hierna denk in dan “kind of Blue” te draaien. Miles Davis heeft heel veel pareltjes gemaakt, maar dit zijn wel twee heel grote parels

17 likes

Prachtig album, zo relaxt. Van de winter ook eens voor het eerst Bitches Brew geluisterd, man man man, wat was dat gaaf! Miles heeft inderdaad veel pareltjes gemaakt.

1 like