Vrijdag plaatjesdag 2026

Ook hier door vakantie een fotootje uit de oude doos.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

18 likes

Neerlands Hoop in het jaar jaar van het WK voetjebal in het land van onze koningin.

Mooi weekend lieve HF’ers. En hou het hoofd koel

16 likes

17 likes

Fijne muziekdag allemaal.

18 likes

Goedemorgen,
“Love is blue” of “L’amour est bleu” kennen de meesten wel als het easy-listening liftmuziek deuntje van Paul Mauriat uit 1968. Het origineel is van Vicky Leandros van een jaar eerder toen ze er 4e mee werd voor Luxemburg op het Eurovisie Songfestival. Maar de meest enerverende en swingende versie vind ik toch wel deze van The Dells uit 1969. Hij staat mijlenver af van de twee voortkabbelende Europese versies, vol dynamiek, energie en soul. De heerlijke rauwe stem, het parlando halverwege, het hypnotiserende ritme, de gospelachtige close-harmony, alles bij elkaar een schitterende cover die gelukkig in niets doet denken aan, en vele malen beter is dan het origineel van Vicky Leandros of de zoetsappige versie van Paul Mauriat.
Links de Duitse persing, rechts de Franse.

https://youtu.be/I5eq0fjdesI?is=_2vT68gHvZdENrp0.

17 likes

Fijne plaatjesdag, mensen en sterkte met de hitte!:sunny::sweat_smile::musical_note::microphone::guitar::notes::tophat::cupid:

20 likes

18 likes

Ik zag de foto en wist dat ie van jou was.

1 like

Thuiswerkdag, nog geen tijd voor muziek…

13 likes

Tjonge, gisteren warm, vannacht ook warm (ik slaap op zolder en wat mij betreft is 25 graden echt meer dan genoeg). Beneden is het gelukkig een stuk koeler! Nou goed, het is weer vrijdag, hier is de selectie.

The Best Of Eddie Cochran. Vannacht voordat ik wilde gaan slapen had ik nog even de radio van m’n wekker aangezet, Arrow Bluesbox draaide C’Mon Everybody van Eddie Cochran. Ik bedacht me dat ik daar nog een CD’tje van had liggen, dus daarom draai ik die vandaag ook. Helaas een veel te vroeg overleden rockabilly-ster, die dan wel weer een groot voorbeeld zou worden voor de latere rockabilly-ster Brian Setzer van Stray Cats (nog zo’n leuk bandje).

Chris Rea - God’s Great Banana Skin. Ik had dit album al op een voorbespeeld cassettebandje, maar nu heb ik 'm eindelijk op op CD. De amerikaanse variant van Espresso Logic (die ik vorige week schijnbaar ook in de selectie had) heeft een paar tracks van dit album ertussen gekregen, omdat dit album niet in de USA is uitgebracht. Chris Rea, altijd lekker genieten voor mij! :grin:

Om de pols zit nu al minstens twee dagen m’n trouwe Invicta Pro-Diver.

Fijne plaatjesdag, allemaal!

15 likes

Nog even twee goede voorbeelden van deze twee albums(omdat ik nog niet kan bewerken😉)

10 likes

goede keuze :slightly_smiling_face:

1 like

Ha, vrijdag plaatjesdag :wink:

:artificial_satellite::artificial_satellite::artificial_satellite: Sputnik :artificial_satellite::artificial_satellite::artificial_satellite:

:notes::musical_note::notes: Joan Armatrading :musical_note::notes::musical_note:

16 likes

20 likes

:wink: :+1:

Ik ben een hele tijd met een boog om Andy heen gelopen, zijn vocale maniertjes vond ik irritant. Op deze dubbelaar met twee lp’s uit 1967 heeft Williams die gelukkig achter zich gelaten. Dit soort dingen, toch geen alledaagse kost, vind je zomaar bij Sounds in Venlo, en niet eens 2e-hands.

16 likes

https://open.qobuz.com/album/0652637340341

Sohn :index_pointing_at_the_viewer:

Fijn weekend allemaal!!!

14 likes

15 likes

18 likes

Goed weekend.

14 likes