Ik wou vandaag zowieso weer wat van Chris Rea gaan draaien, maar omdat @magnifique weer Yello liet zien heb ik toch ook nog even een Yello-album erbij gepakt.
En omdat ik dat leuk vind, heb ik ook nog even de cassette-versies ernaast gelegd. Zoals ik vorige week al zei, is het grappig om te zien hoe albumhoezen werden aangepast om op de kleinere doosjes te passen.
Net deze CCR-LP in de kringloop gevonden, dolblij! Ik had alle studioalbums en deze verzamelaar ook al op CD, maar toch leuk om ook op vinyl te hebben.
Net opnieuw heruitgebracht, 2 lp’s van David Allen (aka David Allyn), een van die uitstekende zangers die in de jaren 40 bij diverse big bands het vak leerden (alhoewel…zijn vader was professioneel hoornist en zijn moeder zangeres). Als soldaat zwaar gewond in Noord Afrika raakte hij verslaafd aan pijnstillers en ander spul, en na zijn werk bij de experimentele big band van Boyd Raeburn verdween Allen in 1946 voor 10 jaar in de obscuriteit, waarvan twee jaar in de bak, om daarna een aantal zeer muzikale lp’s op te nemen. Verslaving bleef echter een terugkerend probleem, wat zijn carrière zeker geen goed deed. Hij is er toch nog 93 mee geworden (of 89 volgens andere bronnen).
Nou goed, die andere 3 albums bevielen me goed, dus nou is er vanavond nog zat ruimte voor nog eens drie albums!
The Best Of Sade, Grace Jones - Nightclubbing en Essential Yello (die laatste heb ik uit mijn vader’s verzameling geleend, want die ene van mij van Yello van vanmiddag smaakte naar meer, dankjewel voor de inspiratie @magnifique)
Maar het voelt naar mijn mening wel een stuk fijner om een cassettebandje, CD of LP vast te houden. Ik stream zelf een hoop via spotify, maar het fysieke klaarzetten/klaarleggen en instarten van muziek vind ik leuker dan alleen iets aanklikken!
Het is wel makkelijker om zo nieuwe muziek en nieuwe artiesten te ontdekken voordat je het fysiek gaat kopen!