Je mag de LP wel van mij overkopen ![]()
Vrijdag, tijd voor muziek!
Voordat ik de muzieksmaak had die ik nu heb, was ik een groot liefhebber van EDM, House, Hardcore/Hardstyle en ook een beetje Trancemuziek. Voor bijvoorbeeld Fatboy Slim en Van Buuren had ik nog steeds een zwak, maar de afgelopen twee weken ben ik weer opnieuw naar housemuziek gaan luisteren omdat iemand hier volume 1 van Turn Up The Bass op LP had laten zien en dat wekte mijn interesse weer op!
Nu heb ik ondertussen alweer heel snel een stapel met housemuziek bij elkaar gespaard met onder andere de eerste 7 volumes van TUTB en nog een paar andere delen, maar ook met mixen van Ben Liebrand en Fatboy Slim, DJ Jean en Tiësto zijn nog onderweg met de post.
De eerste 6 volumes van TUTB hebben allemaal hetzelfde design, dus daarom heb ik maar volume 1 voor de foto gepakt. Ik ga er zowieso wel een paar van luisteren vandaag.
Om m’n pols zit nu al twee weken de Tissot PRC-200 die ik nu op de juiste polsmaat heb ingesteld, operatie “schaamteloos inpikken van Pa” is geslaagd ![]()
Fijne plaatjesdag, allemaal!
Haha ![]()
Mooie klanken van o.a. John Williams, Ron Goodwin, Erich Korngold, Jerome Moross door het Nederlands Radiofilharmonisch Orkest (onder een fopnaam op de cd).
ik ook !
Een NA album voor mij: Yello - Motion Picture en daarvan het nummer “Shake and Shiver”
Alvast een goed weekend!!!
Nog even een plaatje voor deze avond, wat ik deze week in de kringloop gevonden heb voor een euro, wat een geluk zeg!
Fijn weekend, allemaal.
Zo, ik ben er al vroeg bij. Donderdagavond heb ik al Queen 2 gedraaid tijdens het opruimen, nu ga ik nog even wat Smiths luisteren voordat ik ga slapen. M’n daadwerkelijke post komt vanmiddag wel!
De afgelopen 2 dagen heb ik m’n oude Sicura Stunt gedragen, een samenwerking tussen Sicura en Breitling die gemaakt is tussen 1979 en 1982. Er zijn ook versies van ditzelfde horloge gemaakt met Breitling op de wijzerplaat, er is op dit forum al wel een paar keer over geschreven. Ooit eens voor een paar euro in een kringloop gescoord.
Het is een leuk horloge met een kleinere diameter, die ik op een oud schuifbandje heb gezet. Dat bandje heb ik al op minstens 5 horloges gemonteerd en komt origineel van een oud horloge van mijn vader af, dat was een Junghans LCD met zo’n muzikaal alarm, helaas stuk en allang weggegooid, maar het bandje is er nog! Zeer comfortabel.
Alvast een fijne plaatjesdag, allemaal!![]()
De dag maar eens beginnen met een stukje vergeten maar prachtige symfo uit de jaren 70 .
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Het Duitse label CPO herontdekt telkens vergeten componisten, waaronder flink wat Nederlanders zoals deze Van Bree uit midden 19e eeuw. Geen Mendelssohn misschien, maar zeker een alleraardigst componist van werken die ook allemaal niet zo heel lang duren. Een aangename ontdekking.
Goedemorgen,
De hoes is misschien nog wel bekender dan de muziek. Hij is gemaakt door Barry Godber, een computer programmeur, die zijn eigen spiegelbeeld als voorbeeld gebruikte. Het trieste is dat hij in 1970, vlak na de release van het album, op 24 jarige leeftijd al overleed aan een hartaanval. Dit is zijn enige werk geweest. Het origineel is nu in bezit van Robert Fripp. Ik heb het altijd apart gevonden dat de hoes enkel en alleen een afbeelding is, er staat geen enkele vermelding van de naam van de artiest. Je moet hem eerst openklappen om te lezen dat de band King Crimson heet. De afbeelding op de buitenhoes is de Schizoid Man, op de binnenhoes staat de Crimson King met zijn lachende gezicht maar met de trieste ogen.
Goedemorgen.
Het is behalve plaatjesdag, vandaag ook precies 37 jaar geleden dat het roemruchte Pink Floyd concert plaatsvond in Goffertpark Nijmegen.
Ik weet nog dat ik zwaar onder indruk was van de laser show en gigantische speaker torens.
Was nog niet veel gewend toen.
Voordit heugelijke feit maar een boek gekocht en mijn oude kaartje opgezocht. Verzamelaar he. ![]()
Dat horloge had ik toen zo’n 7 jaar.