Vrijdag plaatjesdag 2026 💿

22 likes

Na een drukke dag / avond oppassen is het even heerlijk om te relaxen met de klanken van Cale.

20 likes

topplaat

1 like

Nog een paar laatste plaatjes voor vanavond, als ik ze vandaag niet afkrijg ga ik er in het weekend lekker mee verder.

Spandau Ballet was altijd een bandje van mijn ouders, vooral van mijn moeder. To Cut A Long Story Short had ik een jaar geleden al eens gehoord, dat vond ik wel leuk klinken, mijn ouders vonden dat daarentegen dus echt helemaal niks :sweat_smile: laatst ben ik voor de grap eens wat verder gaan luisteren en nu ben ik er ook een liefhebber van geworden. Deze twee albums zijn vandaag en van de week aangekomen met de post, True had ik per ongeluk laten schieten voor een euro bij de kringloop, dus na een week daar kreeg ik er spijt van. Toen was ie helaas al verkocht en heb ik 'm alsnog besteld.

Jerry Reed vind ik echt een leuke artiest, iedereen zal 'm wel kennen van East Bound And Down van de eerste Smokey And The Bandit-film( de dvd moet ik nog eens kijken), maar hij heeft daarnaast naar mijn mening nog veel meer goede countryklassiekers gemaakt. Heeft zelfs met Elvis wat nummers opgenomen, zoals de Elvis-cover van Guitar Man, eigenlijk een soort lijfliedje van mezelf, want ik ben ook een Guitar Man :wink: Reed is vooral bekend voor zijn zangstem, maar hij was ook een echte gitaarvirtuoos in het countrygenre!

Heb een fijne nacht en weekend, allemaal!

16 likes

Blixa Bargeld - Nick Cave :star_struck:

5 likes

Zeker! (ik heb Nick Cave onlangs nog gezien op Best Kept Secret)

2 likes

16 likes

Iedereen weer een heel fijne plaatjesdag gewenst vandaag.

19 likes

3, 2, 1 …,

Mooi muzikaal weekend lieve HF’ers

18 likes

Fijne plaatjesdag.

17 likes

Goedemorgen,
Afgelopen week kwam er een stapeltje ep’s binnen dat ik via Vinted had gekocht, waaronder deze van The Johnny Otis Show uit 1958.
Johnny Otis was van grote invloed op de opkomst van de rock & roll en de r&b en was de “ontdekker” van vele grootheden uit die tijd, zoals Etta James, Jackie Wilson en Hank Ballard. Eén van zijn leukste nummers is “Telephone baby”, (dat mooi in de “Schijf van drie” past met “As soon as I hang up the phone” van Conway Twitty & Loretta Lynn en met “Stained Sheets” van James White), een schitterend duet met Marci Lee uit 1959, maar dat staat helaas niet op deze ep. Wat er wel op staat, is “Ma (He’s makin’ eyes at me)” van Marie Adams & The Three Tons of Joy (samen 800 pond), een heerlijk nummer met een doo-wop-bi-dooby-dooby-doo-wop begeleiding. Het uitzinnig gillende publiek is er later bijgemixt.

11 likes

Fijn weekend muziekvrienden. :notes: :sun_behind_small_cloud: :love_you_gesture:

14 likes

Leuk topic!

Ik post nauwelijks iets op HF, want ik kom hier vooral om te zoeken (horlogemarkt). Als iemand nog een panda IntraMatic automaat heeft hou ik me aanbevolen :wink:

Ik heb zelfs maar één horloge, nu, jaren geleden gekocht via dit forum.

Met (modern) vinyl heb ik meer. Op de Thorens ligt vandaag de oudste Coldplay, van toen ze nog toffe muziek maakten…

… en op de Denon ligt Sufjan Stevens. Zijn Illinois is één van de beste albums ooit.

Het horloge is een Techne Goshawk.

15 likes

Fantastische uitvoering🥰

Fijne dag allen en alvast een goed weekend :index_pointing_at_the_viewer:

12 likes

Gaaf! Cave is live echt heel goed. Hij wordt natuurlijk een dagje ouder, maar de energie blijft.
Denk dat ik 'm meer dan 20x live heb gezien. Ook met zijn side-project Grinderman geweldig!

3 likes

Grinderman in Oosterpoort Groningen, man man wat geweldig was dat :crazy_face:

2 likes

De op-een-na-laatste lp uit 1958 van de tragische Billie Holiday. Het contrast tussen het orkest met strijkers en Billie’s doorrookte stem is magisch.

15 likes

15 likes

Ha, vrijdag plaatjesdag :wink:

HFLE & CCR:

:musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes: :guitar: :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes:

17 likes

6 likes